2017 – Planuri de lectura

20172016 e pe duca. Pentru mine a fost un an greu, personal vorbind, dar simt deja ca ce-a fost mai greu a trecut. Chiar si asa, am gasit timp si resurse pentru lectura. N-am citit foarte mult, goodreads-ul spune c-am depasit pragul de 40, dar stiu c-am citit mai multe (*pe unele n-am apucat sa le notez din graba sau din neatentie). Pentru mine, cea mai cea din 2016 a fost „Puritate” – Jonathan Franzen, urmata la mica distanta de  „Sticletele” – Donna Tartt, „Open. O autobiografie” – Andre Agassi si „Pentru cine bat clopotele” – Ernest Hemingway (*carte recitita). Acum, pe ultima suta de metri, am savurat „Zbor in jurul soarelui” – Paula McLain (*autoarea mai celebrei „Sotia din Paris„), „Culoarea purpurie” – Alice Walker  si „Prietena mea geniala” – asa am descoperit-o pe Elena Ferrante . Mi-a placut mult primul volum din tetralogia napolitana si in 2017 mi-am propus sa citesc si celalalte trei parti.

Apropos de planuri, am facut o mica, mica lista cu ceea ce as vrea sa citesc in anul urmator:

bradIn plus, pentru perioadele mai proaste , cand nu pot incepe nimic nou, vreau sa recitesc „Middlesex”  – Jeffrey Eugenides si „Profesoara de pian” – Janice Lee, doua carti care m-au incantat la culme candva. Ma asteapta si cateva romane scrise de Amy Tan pe care le-am citit cu ani in urma si de care mi-e dor. Aproape de mine, pe noptiera am „Departe de trunchi„- Andrew Solomon, din care citesc cand ma simt deprimata sau depasita (cazurile de-acolo sunt absolut reale si imi dau sentimentul ca toate problemele mele sunt insignifiante), As vrea sa lucrez mai mult la engleza mea si sa fiu mai riguroasa privind alimentatia noastra.  Am convingerea ca lista de mai sus e provizorie, vor apare alte si alte tentatii, dar sper sa devin mai organizata. Ma ajuta si ma inspira faptul ca am gasit niste fete absolut minunate, istete si mari iubitoare de literatura buna cu care vorbesc in mod constant. Blogurile lor, discutiile din cadrul grupului, parerile lor exprimate cu sinceritate si bun-simt  ma scot din rutina si  imi dau o stare de spirit foarte buna. Si iar m-am lungit cam mult…..In incheiere, va rog sa va bucurati de sarbatorile de iarna, de timpul petrecut alaturi de cei dragi, pupati-va copiii, sunati-va parintii si bunicii daca nu reusiti sa ajungeti la ei si, printre picaturi, relaxati-va la caldurica cu o cafea/un ceai/un cockteil si o carte buna!

19 gânduri despre &8222;2017 – Planuri de lectura&8221;

  1. diana borca zice:

    Si eu am.pe lista Departe de trunchi dar era scumpa ultima oara cand m-am uitat dupa ea asa ca mai astept. Pot sa-ti trimit cate ceva din lista ta de pe 2017. Ne auzim in ianuarie. 🙂
    Te imbratisez, sarbatori cu bine!

  2. Roberts zice:

    ok, si e vreau sa-ti trimit colet in ianuarie (m-am cam lungit cu ultimele carti de la tine…). Cat despre „Departe de trunchi” este foarte scumpa, dar imo merita toti banii. astept sa vad si lista ta, in mod clar ma va inspira si-mi va da de gandit . va pup si va doresc un sfarsit de an linistit, cu sanatate si cu bebeloiul fericit! 🙂

    • diana borca zice:

      Nici nu-mi trecea prin cap sa fac lista anul asta dar parca m-a motivat postarea ta. Daca am noroc si o lasa mai moale taicasu cu munca, poate gasesc niste timp si pentru mine/blog luna asta. Te pup.

  3. Cărți și călătorii (@Carti_calatorii) zice:

    Pe unele le-am citit deja (Puritate, Sticletele, primele trei volume din Ferrante, Vegetariana, Luminătorii etc.), pe altele le am, dar încă nu am ajuns la ele (În noaptea timpului, Pastorala americană), și mai sunt și cele pe care nu le am încă, dar le vreau (Cenușa Angelei, Coaja de nucă).
    Spor la citit și un an nou mai bun decât cel care tocmai se încheie! 😉

  4. Bookish zice:

    Hai că acum am văzut că ai făcut și tu o listă. Chiar voiam să te întreb pe când următorul articol 😀 Pe Ludmila Ulitkaia o am și eu în plan de ceva vreme, sper să ajung la ea anul viitor; Scurta istorie a sapte crime am început-o în engleză și nu prea mi-a plăcut. Câteva din lista ta le-am citit și mi-au plăcut (Vegetariana, Elizabeth a dispărut și Văduva). Spor la lecturi și un an nou mai bun pe toate planurile!

  5. Ema Cojocaru zice:

    Hihi, ce devreme ți-ai făcut planuri de lectură! Eu aștept începutul anului viitor, deși mă gândeam să nu mai fac niciun plan anul ăsta – însă e atât de plăcut să-ți faci planuri, că nu mă voi putea abține să încropesc o mică listă! 😀
    Asta cu lista „mică, mică” e funny, deși cred că poți să te declari mulțumită dacă citești măcar o carte a unui autor – văd că la unii ai trecut mai multe titluri. Eram gata să te întreb cum de nu s regăsește și „Trilogia gemenilor” pe lista pentru 2017, dar am observat apoi că ai citit-o (uf, văd că n-a fost genul tău, e o carte altfel, într-adevăr, și nu place tuturor).
    Mă bucur că ai pus și „O dimineață la vânătoare” pe listă. 🙂
    Îți doresc mult spor la lectură, să te ții cât mai mult de planuri (nu ca mine, care mereu deviez de la ele) și să ai mai mult timp pentru tine în anul care vine!

    • Roberts zice:

      multumesc frumos, Ema! sper sa fiu consecventa 🙂 fac liste pentru ca -mi mai arunc ochii pe ea din cand in cand si ma mai mobilizez. in plus, sunt atrasa de noutatile editoriale si uit de titlurile la ca nu am ajuns inca. cat despre „Trilogia gemenilor” mi-a placut mult prima parte, spre final m-a prierdut cumva ….oricum, a fost o experienta interesanta! iti trimit colet la inceputul lunii ianuarie (acum la final de decembrie am renuntat la ideea de coada la posta romana) si acolo vei gasi ceva de la Mos Craciun. sper ca 2017 sa fie un an mai bun, sa fiu mai organizata si mai eficienta in toate! 🙂 te citesc si te voi citi si deja m-ai convins cu „Imago”.:) te pup si-ti doresc un an pe masura asteptarilor, cu voie buna si provocari pe masura! Happy new year! ❤

      • Ema Cojocaru zice:

        Vaaai, ești super, super drăguță, Iulia! Am intrat să-ți urez un an foarte bun – în care sper să ți se îndeplinească dorința de a fi mai organizată și mai eficientă (și eu îmi doresc asta!) – și iată că tot tu mi-ai făcut o mare bucurie! 😀
        Mda, eu ar trebui să-mi tipăresc listele și să le am mereu în fața ochilor, ca să nu uit ce mi-am propus să citesc, căci uit să le consult. :)) Am adus o parte din cărți în dormitor, dar nici asta nu funcționează, deși culmea e că vreau neapărat să le citesc! Eu una nu înțeleg cum vine treaba asta… :))

  6. Roberts zice:

    lasa, Ema,poate intelegem cum vine treaba asta in 2017:)) sa fie asta singura noastra problema….te pup si-ti doresc tot binele din lume! Happy new year! te imbratisez cu drag, Iulia

    • Roberts zice:

      stiu ca e o lista cam lunga si ambitioasa! dar asta mi-am si dorit. poate ca nu voi reusi
      si in mod sigur voi mai devia de la ea, dar ceva-ceva tot voi citi 🙂 Dorina, stiu ca citesti mult si te-am mai „vizitat” si eu. mult succes si spor in toate!!!

Lasă un răspuns

