Philippa Gregory la puterea a doua

Iarna m-a prins puternic ancorata in lectura acestor doua romane ale Philippei Gregory.

printesa-statornicacopertaAm citit cam tot ce-a scris aceasta autoare si o consider pe Philippa Gregory una dintre favoritele mele pe parte de fictiune istorica. „Printesa statornica” si „Blestemul regelui” au mare legatura intre ele: printesa statornica este viitoare regina a Angliei, Caterina, iar regele este fascinantul Henric al VIII-lea. Casatoria lor, inceputa sub cele mai bune auspicii, este plina de contradictii si de neprevazut si se termina dezastruos. Caterina (Katherine de Aragon) este Infanta Spaniei, este crescuta de mica in ideea ca va fi regina Angliei, iar ea va face tot ceea ce este necesar ca sa-si implineasca destinul. De cealalta parte, este Henric, printul frumos, rasfatat si iubit care se va transforma intr-un tiran obez, plin de toane si razbunator. Am avut mare noroc ca am citit cele doua carti la o distanta mica de timp si asa am inteles cum se traia la curtea regelui Henric al VIII-lea, felul cum interesele si comploturile uneau familiile si aveau uneori consecinte tragice. Pe de o parte am savurat rasturnarile de situatie, loialitatea si  tenacitatea de care dadeau dovada marile familii ca sa se imbogateasca si ca sa devina influente; de cealalta parte, am fost oripilata de statutul femeii in acele timpuri, de faptul ca erau promise de sotii de la varste fragede, iar rolul lor principal se rezuma la a da nastere mostenitorilor de sex masculin. Desi unii carcotasi spun ca Philippa Gregory scrie comercial si nu respecta cu rigurozitate firul istoriei, eu m-am bucurat de lectura a peste 1000 de pagini si am fost fascinata de atmosfera acelor timpuri.

„Marele atu al acestui roman este perspectiva impresionanta asupra transformarii lui Henric al VIII-lea dintr-un tinar fascinant intr-un tiran inspaimintator. Philippa Gregory depaseste capcanele frumusetii din detaliul istoric si te face sa simti teroarea vietii din acea perioada.” (Miami Herald)

10 gânduri despre &8222;Philippa Gregory la puterea a doua&8221;

      • diana borca zice:

        O nu, stai linistita! Nici eu nu mai merg in perioada asta. Nu mergeam nici in alti ani, d-apai acum ca-s cu bila de bowling la purtator. Abia mai stau in picioare cat sa fac mancare. :)))

Lasă un răspuns

