„Aerul pe care il respiri” – Care Santos

Mi-a fost foarte greu sa trec „Aerul pe care il respiri” la categoria abandonate pe goodreads. Decizia mea poate ca e impulsiva, poate trebuia sa incerc mai mult, sa trec de cele 159 de pagini si sa fiu mult mai rabdatoare cat sa o termin. Am realizat ca e un chin in plina zi de duminica monotona, cand trebuia sa profit de orice clipa libera ca sa citesc, eu tot amanam si faceam cu totul si totul alte chestii numai sa nu ma intorc la carte. Inainte sa iau decizia, mi-am pus intrebarea de ce nu continui. Pur si simplu ma plictiseam de moarte si ajunsesem sa ma enerveze orice. Asteptam sa se lege lucrurile, sa evolueze pe un drum firesc, sa ma agate cumva , si in loc de asta aceeasi monotonie enervanta imbinata cu o relatare seaca a unor fapte din trecut. Date istorice, personaje apatice, replici fara consistenta si fara acel ceva greu definibil care sa ma prinda si sa tina acolo.

aerul-pe-care-il-respiriDe ce am ajuns sa cumpar cartea? In primul rand, mi-a placut coperta si apoi, agitatia din mediul virtual o data cu lansarea ei la noi. Cred ca m-au influentat foarte tare si cuvintele autoarei: „Scrierea acestui roman m-a făcut foarte fericită. Sunt prezentă, într-un fel sau altul, în fiecare pagină a lui. Se regăsesc aici mai multe pasiuni ale mele din tinereţe (de pildă, poeţii romantici) şi câteva dintre obsesiile de la vârsta adultă (de pildă, cărţile vechi, dragi, impo­sibil de obţinut). Scenariul e acelaşi dintotdeauna: cel despre onestitate, despre iluzie, despre iubirea pentru fiecare piatră şi fiecare fir de praf de pe caldarâm. Asta înseamnă: despre Barcelona, dar şi despre Maresme, locul unde m-am născut.“ (Care SANTOS)

Eu nu m-am regasit de nici un fel, nu m-a atras scenariul, n-am empatizat cu lumea anticarilor, iar partea de documentare, desi facuta cu seriozitate si plina de detalii, mai mult m-a buimacit decat m-a lamurit. Am ramas cu un sentiment de dezamagire, vis-a-vis si de mine, si de carte. Asta nu inseamna ca e un esec literar. Dimpotriva, am dat peste recenzii pozitive aici, aici si aici, asa ca nu ocoliti acest roman. Poate ca eu nu eram pregatita pentru aceasta autoare catalana si aerul pe care il respiri. Din fericire, exista intotdeauna sansa sa o reiau si chiar sa-mi placa. De exemplu, asa am patit cu „Purificare” – prima data nu puteam sa trec de primele 50 de pagini, iar cand am reluat-o, jumatate de an mai tarziu, n-am putut s-o las din mana. Asa ca nu e totul pierdut.

 

12 gânduri despre &8222;„Aerul pe care il respiri” – Care Santos&8221;

    • Roberts zice:

      chiar sunt curioasa:) a fost dificil sa scriu acest articol, e mult mai fain sa vorbesti despre ceva care te-a impresionat pozitiv. cumva, vreau sa aflu si parerea altor cititori, poate n-am avut rabdarea necesara sau n-am simtit farmecul cartii.

    • Roberts zice:

      :)) nu sesizasem pana acum:) ai spirit de observatie+simtul umorului. buuuuun, puteam sa nu scriu nimic despre carte, era mai lejer asa. nu mi-a placut, am lasat-o deoparte si nu era sfarsitul lumii. dar asta am urmarit, o reactie ca a ta, sa suscit interesul si sa astept reactii dupa lecturare.valeriu, te mai astept pe-aici:)

  1. Alice zice:

    Mie mi-a plăcut Aerul pe care îl respiri, așa cum mi-a plăcut și Încăperi ferecate. Pe de o parte, îmi place Barcelona și mi-a plăcut să o regăsesc în romanele lui Care Santos, îmi place stilul autoarei, îmi plac romanele cu iz istoric și mi-a plăcut și povestea. Lumea anticarilor nu este neapărat atracția principală, ci cărțile vechi, care străbat epocile și, în trecere, vedem și poveștile celor care s-au aflat în preajma lor. Are un stil stufos, dar eu o iert, pentru că scrie cu farmec.

    • Roberts zice:

      n-am putut sa termin Aerul pe care il respiri, poate ca n-am rezonat eu suficient de mult. „Incaperi ferecate” chiar m-a tinut acolo pentru un timp….oricum, macar am terminat-o:)

  2. Dorina Danila zice:

    Cred ca voi abandona si eu. Am ajuns la pagina 102, dar nu se leaga nimic😦. Am citit „Pofta de ciocolata” si mi-a placut, dar cartea asta nu e de citit. Nu stiu daca voi reveni vreodata.

Lasă un răspuns

