„In compania curtezanei” – Sarah Dunant

venus„La fel ca multe dintre curtezane, are priceperea de a trai deodata doua feluri de simtaminte: cele pe care le are si cele pe care se preface ca le-ar avea pentru a fi pe placul clientilor. Astfel, se arata deseori cucerita cand de fapt e plictisita, blanda cand e furioasa, amuzanta cand e trista si intotdeauna gata sa dea asternuturile la o parte ca sa se joace, atunci cand cel mai mult isi doreste sa doarma in ele.” – pag.117

In compania curtezanei” este o carte care seduce, la fel cum o curtezana (nu o prostituata) fermeca barbati cu stare doar cu frumusetea si limba ei dulce. Iar faima unei curtezane era direct proportionala cu stralucirea, istetimea si abilitatea ei de a tine pestele in plasa la lumina facliilor si a lumanarilor. Barbatii o doreau si plateau nu numai pentru ca arata bine, dar reveneau iar si iar pentru ca se simteau bine impreuna in dormitor, pentru ca erau intelesi si scapau de stresul si grijile zilnice. Astfel se explica succesul unei femei ca Fiammetta Bianchini, faimoasa in Venetia anului 1527. Nevoita sa fuga din Roma o data cu invazia barbarilor spanioli, frumoasa Fiammetta se retrage in orasul natal impreuna cu prea-credinciosul ei slujitor, piticul Bucino Teodoldi. Inceputul e greu, banii sunt pe sponci, un nestemat le este furat si, colac peste pupaza, Fiammetta are nevoie de serviciile unei tamaduitoare oarbe pentru a-si recapata podoaba capilara si increderea in sine.

Coperta_fataAsa incepe aventura triunghiului protagonist din cartea englezoaicei Sarah Dunant. Goana dupa avere, dupa clienti si groaza terifianta de a fi sarac este ceea ce-i mobilizeaza pe cei trei. Fiammetta stie ca are aproape 30 de ani si acum e momentul ei de glorie. Isi cauta protectori, isi vede numele trecut in registrul curtezanelor, e cautata si adulata de barbati cu rang care o platesc corespunzator. Faptul ca se indragosteste de un catelandru tanar o da peste cap si o face pentru prima data sa se gandeasca si la nevoile inimii ei. Piticul Bucino e cel care tine gospodaria, organizeaza serate, isi pune la bataie mintea si energia pentru ca Fiammetta sa aiba clienti si sa faca avere din buze umezite si surasuri tainice. Toata istetimea si experienta lui n-ajuta la nimic atunci cand in casa lor vine periodic La Draga, o femeie cu reputatie de tamaduitoare, cocosata si aproape oarba. Intre Bucino si ciudata La Draga se infiripa o legatura aflata la granita dintre rivalitate si dragoste. E aproape imposibil sa-ti gasesti fericirea in acele timpuri. Daca esti dispus sa-ti asumi riscuri si sa renunti la avantajele bogatiei, exista posibilitatea sa-ti gasesti sufletul-pereche, sa-ti intemeiezi o familie si sa nu sfarsesti ars pe rug. In fond, e vorba de o perioada tulbure, de anii  cand Italia era o tabla de sah vie pe care se jucau ambitiile unei jumatati din Europa. Aliante, minciuni, interese si placeri ascunse se impletesc cu dorinte nebanuite, nevoi viciate si tradari gratuite. De aceea, cred ca am citit cu atata placere aceasta carte. Poate ca n-am invatat eu prea multa istorie de-aici, dar am fost fermecata de atmosfera Venetiei renascentiste, de vorbele mestesugite si de seductia din fosnetul unei rochii sau al unui umar dezgolit. Si cum as fi putut rezista eu cand insusi marele Titian a pictat-o pe fermecatoarea Fiammetta („Venus din Urbino”), cand Pietro Aretino a provocat un imens scandal sexual pe la mijlocul anilor 1520 cu ale sale Sonete ilustrate iar Elena Crusichi (La Draga) si altele asemenea ei preparau leacuri vrajitoresti pentru suferintele trupesti si sufletesti si schimbau in mod ireversibil destine?

10 gânduri despre &8222;„In compania curtezanei” – Sarah Dunant&8221;

  1. roșu vertical zice:

    Am descoperit ca am si eu o carte de Sara Dunant, The Birth of Venus. Ai citit, ti-a placut? Acum m-ati intrigat, si tu si Diana, cu autoarea asta, tre’ sa vad ce-i cu ea.🙂

    • Roberts zice:

      pe asta n-am citit-o inca, dar am auzit de ea:) mie imi place cum scrie Sarah Dunant. am auzit pareri si pareri, unii spun ca e prea complicata, ca intra in amanunte, etc. dar tot citind-o e chiar una din scriitoarele mele preferate. te astept cu impresii despre Venus:)

  2. diana borca zice:

    Nu inteleg cum ar putea fi prea complicata…mie tocmai detaliile mi se par grozave. Amanuntele fac fictiunea istorica, asa cred eu.
    Am cascat gura pe Goodreads, imi venea sa pun toate cartile ei la to Read. :)))

Lasă un răspuns

