„Despre dragoste si alti demoni” – Gabriel Garcia Marquez

Uneori atribuim diavolului anumite lucruri pe care nu le pricepem, fără să ne gândim că pot fi lucruri ale Domnului pe care nu le înţelegem.

„Nu-i pe lume leac care sa tamaduiasca ceea ce nu tamaduieste fericirea.” – pag.40

Ar fi inutil sa incep prin a spune cate cuvinte despre Gabriel Garcia Marquez, cred ca orice individ care a terminat 8 clase macar a auzit vorbindu-se despre Marquez *daca nu cumva a si citit si s-a indragostit de stilul si maiestria acestui mare scriitor. Asa ca pot preciza doar ca „Despre dragoste si alti demoni” este un roman de dimensiuni mai mici decat „Un veac de singuratate” sau „Dragostea in vremea holerei” dar care poarta amprenta inconfundabila a lui Gabo. Dragoste, credinta si fanatism – o combinatie nefasta care defineste viata eroinei Sierva Maria de Todos Los Angeles.

despre-dragoste-si-alti-demoniAparitie: 2014

Autor: Gabriel Garcia Marquez

Categoria: Literatura Universala

Editie: cartonata

Editura:RAO

Format: 178×108

Nr. pagini: 158

Disponibilitate: libraria online Libris

Pret: reducere de la 32,99 lei la 23,09 lei

Sierva Maria este ghinionista de la nastere. Ea are doi parinti care nu se inteleg si care o neglijeaza din primii ani de viata, asa ca singura variata satisfacatoare este sa se refugieze in mijlocul sclavilor negri de pe mosie. Cand este muscata de un caine turbat, marchizul de Casalduero devine brusc interesat de soarta fiicei sale si apeleaza la cunostintele doctorului Abrenuncio. Decide sa ignore sfatul acestuia si alege sa-si duca copila la manastire pentru a fi exorcizata si eliberata de raul care i-a invadat trupul si mintea. De acest lucru este pus sa se ocupe don Cayetano Delaura, reprezentant al Bisericii, un tanar instruit care se va indragosti nebuneste de Sierva Maria incat va renunta la credinta si se va implica intr-o poveste de dragoste pasionala cu tanara banuita a fi posedata de demoni.  Dragoste si demoni, o combinatie nefasta pentru protagonistii acestei legaturi: “Atunci el o sărută pe buze pentru prima oară. Trupul Siervei Maria se înfioră cu un geamăt, se iscă o briză gingaşă de mare şi se lăsă în voia sorţii. El îşi trecu vârfurile degetelor peste pielea ei, aproape fără s-o atingă, şi trăi pentru întâia oară miracolul de a se simţi în alt trup. O voce lăuntrică îi dezvălui cât de departe fusese de diavol în nopţile-i de insomnie petrecute cu latina şi greaca, în clipele de extaz ale credinţei, în pustiurile neprihănirii, pe când ea convieţuia cu toate puterile dezlănţuite ale dragostei libere în colibele sclavilor.” Ei nu vor sfarsi ca Romeo si Julieta, Marquez alege pentru ei un alt final, poate nu la fel de maret, dar plauzibil in conditiile in care dragostea devine sinonima cu pierzania. Vesnica lupta dintre bine si rau, dintre alb si negru, pe fundalul ideilor noastre preconcepute despre viata, religie si ignoranta fac din „Despre dragoste si alti demoni” o lectura placuta, plina de mister si de fineturi incomode.

9 gânduri despre &8222;„Despre dragoste si alti demoni” – Gabriel Garcia Marquez&8221;

  1. Ema Cojocaru zice:

    Trebuie să revin la acest roman, l-am citit în adolescență și nu am înțeles mare lucru din el, ba m-a lăsat și tare confuză, așa că mulți ani am trăit cu impresia că nu-mi place cum scrie Marquez, până acum trei ani când mi-am făcut curaj și am citit Dragoste în vremea holerei, descoperind că, de fapt, îmi place la nebunie cum scrie, iar temerile mele au fost nejustificate.

    • Roberts zice:

      mie mi-a placut Mraquez de la inceput. am fost norocoasa pentru ca am fost indrumat cum sa-l abordez si la 15-16 ani n-ai asteptari prea mari:) insa, sunt convinsa ca daca l-as reciti, as gasi noi nuante care mi-au scapat de-a lungul timpului…

Lasă un răspuns

