„Dragoste” – Isabel Allende

– Ce se intampla? am soptit.
– Ce ti se intampla si tie, mi-a raspuns tot in soapta, ca sa nu-i trezeasca pe ceilalti.
– Cred ca visam…..
– Si eu….” (din „Eva Luna”)

dragosteMie imi place mult cum scrie Isabel Allende. De fiecare data am avut emotii cand vedem la sectiunea In pregatire o carte de Allende. Asa am patit si cu „Dragoste” si vreau sa multumesc pe aceasta cale celor de la Libris pentru bucuria pe care am simtit-o cand am primit ultima carte din seria de autor Isabel Allende tradusa la noi.

An aparitie: 2014
Autor: Isabel Allende
Categoria: Literatura Universala
Editie: necartonata
Format: 13×20
Nr. pagini: 240
Disponibilitate: libraria online Libris
Pret: reducere de la 27 lei la 21,6 lei

Transport gratuit la comenzile prin curier

Revenind, „Dragoste” mi-a adus aminte cat de mult mi-au placut povestile de dragoste si nu numai din „Eva Luna„, „Casa spiritelor„, „Planul infinit” sau „Portret in sepia„, cum am trait cu sufletul la gura vietile protagonistilor si nerabdarea cu care dadeam pagina dupa pagina ca sa vad cum sclava Zarité isi va dobandi libertatea sau cum tanara Eliza Sommers pleaca in cautarea barbatului iubit intr-o Californie plina de aventurieri. Mi-am dat seama ca Allende nu tine cont de prejudecati si scrie asa cum gandeste, fara morala falsa si ipocrita a societatii in care faci ceea ce se cuvine si nu ceea ce ai vrea. Rupta de mediul sclifosit in care s-a nascut si a copilarit, scriitoarea de origine chiliana marturiseste ca a descoperit la 33 de ani ca este o fiinta senzuala si ca in viata, ca si literatura sexul lipsit de conexiune emotionala, oricat de acrobatic ar fi, ma plictiseste; eu am nevoie de umor, de conversatie, de simpatie, de ceva de impartit dincolo de cearceafuri. (pag.22) Odata gasit partenerul care face sufletul sa vibreze si aduce fluturi in stomac, urmeaza o noua etapa, cea a constientizarii faptului ca dragostea este un contract liber care incepe printr-o scanteie si se poate sfarsi tot asa. Este amenintata de mii de pericole, daca cuplul o apara se poate salva, creste precum un pom, produce fructe si umbra, dar asta numai daca participa amandoi. (pag.104) Cateodata, in ecuatia iubirii, lucrurile nu sunt mereu foarte simple, dragostea apare cand te astepti mai putin si complica vietile tuturor celor implicati. Amanti si amante au fost de cand lumea si pamantul dar dragostea, ca si norocul, vine cand n-o chemi, navaleste peste noi si dispare ca ceata cand incercam sa o retinem. (pag.123). Cat tine legatura de iubire dintre doi oameni, ce-i uneste si-i tine nedespartiti, cum evolueaza sau dimpotriva, cum dispare ceea ce parea sa-i tina conectati candva, depinde de fiecare, de compromisurile si de sacrificiile pe care fiecare e dispus sa si le asume. Dincolo de senzualitate, de placerea sexuala si chiar de obisnuinta, durabilitatea unui cuplu, a unei echipe de doi, depinde mult de ceea ce ne dorim. Noi, femeile, ne luptam sa pastram dragostea, iar cand aceasta esueaza preferam sa punem capat, in timp ce majoritatea barbatilor continua sa balteasca intr-o relatie mediocra doar sa nu-si schimbe rutina, iar daca hotarasc sa se desparta e de obicei pentru ca s-au amorezat de alta. (pag.191). Ideala este daruirea fara oprelisti, temeri sau rezerve, bucuria in doi insotita de o comunicare adanca si reciproca. Cu timpul, pasiunea de inceput vireaza in tandrete si ras, spre intelegere si acceptare inclusiv a defectelor si a greselilor. Cu cat se cunosteau mai bine, cu atat isi erau mai dragi. (pag,226) Poate ca dispare ardoarea, inflacararea aceea de la inceput, dar dragostea are atatea valente, ofera atatea emotii si bucurie la pachet incat trebuie sa te consideri privilegiat daca a fost si inca este prezenta in viata ta. Dragostea nu este numai afectiune, este un lux de care au parte numai cei norocosi, dar e ceva de neatins pentru cei care n-au fost raniti de sageata ei. (pag.123)

14 gânduri despre &8222;„Dragoste” – Isabel Allende&8221;

    • Roberts zice:

      asa-i:) eu ma asteptam la ceva nou pentru ca am citit si recitit cartile ei si stiam pasaje intregi asa ca „Dragoste” nu mi-a oferit foarrte mult. in schimb, este foarte ofertanta pentru cei care nu i-au citit toate cartile anterioare.

  1. Povestile Mele zice:

    Alaturi de Murakami, Allende este scriitorul meu de suflet. De la Casa spiritelor, nu am ratat nicio carte de-a ei. Insa antologia „Dragoste” nu am apucat pana acum sa o citesc – vad ca Isabel ne invita cu aceasta ocazie la o… recapitulare.

    • Roberts zice:

      ti-o trimit cu urmatoarea ocazie, daca nu cumva o citesti intre timp. am o curiozitate: numele blogului tau are vreo legatura cu „Tara mea inventata” a lui Allende?:)

  2. Gabriel zice:

    Esti de parere ca Isabel Allende place si cititorilor de sex masculin? Nu am intalnit barbati care sa citeasca aceasta autoare. Nevasta’mea in schimb tocmai se delecteaza cu o carte a ei si vorbeste numai de bine.

    • diana borca zice:

      Eu as zice ca ar putea sa o citeasca si barbatii cu placere. A invatat si luat atat de multe de la Marquez incat, daca iti place Marquez, o sa apreciezi sigur si Casa spiritelor sau Eva luna sau Insula de sub mare.

      • Roberts zice:

        habar n-am:) daca poti trece peste faptul ca autoarea e femeie iar cartile ei se bazeaza intr-o oarecare masura pe povesti inspirate din viata ei si a altora, nu vad de ce n-ai incerca chiar tu, mai ales ca ai cu cine schimba pareri chiar acasa:)

Lasă un răspuns

