„Extrem de tare si incredibil de aproape” – Jonathan Safran Foer

11 septembrie 2001 este ziua cea mai rea din viata lui Oskar, este ziua cand tatal lui moare, este ziua din care el devine nefericit si neimpacat cu disparitia parintelui. Si cum poti sa ajuti un copil inteligent, sensibil si emotional sa depaseasca un astfel de moment? Cand metodele clasice nu dau rezultate, se ajunge la masuri disperate. Aparent, mama jocul rolul vaduvei care-si gaseste rapid un prieten si care e absorbita de aceasta noua relatie suficient cat sa-si neglijeze copilul. Baiatul gaseste in mod absolut intamplator intr-o vaza un plic pe care scria Black si in care se afla o cheie -acesta este indiciul dupa care tanjea Oskar, inceputul noii aventuri din viata lui. Pentru ca Oskar crede cu toata taria ca nimic nu este intamplator, ca plicul cu cheia este un semn lasat de tatal lui si ca el trebuie sa afle neaparat semnificatia acestora. Oskar nu va precupeti nici un efort, va minti si se va furisa de-acasa, va sacrifica zilele de sambata si de duminica pentru a strabate New York-ul, pentru a cunoaste toti oamenii cu numele Black. In calatoria lui  va fi ajutat de un vecin batran si intelept, de un chirias care nu vorbeste dar care a scris timp de 40 ani scrisori catre copilul lui nenascut, de o bunica buna si ingaduitoare. La capatul aventurii, Oskar nu va gasi nimic palpabil de la tatal lui (acum mi-e si mai dor de tati decat la inceput, chiar daca toata ideea era sa nu-mi mai fie dor de el) dar va descoperi cu uimire ca totul a fost  o mica farsa conceputa chiar de mama  lui pentru a-l ajuta sa treaca mai usor peste moartea tatalui. Oskar e istet, haios, are notiuni dintre cele mai traznite (stii ca daca ai striga timp de 9 ani, ai produce suficienta energie cat sa incalzesti o ceasca de cafea?), corespondeaza cu Stephen Hawking si gandeste uneori mai ceva ca un matur (e mai bine sa simti durere decat sa nu simti nimic). O carte scrisa de un el despre un copil care se simtea extrem de viu dar incredibil de singur si care incearca sa depaseasca in felul lui disparitia brusca si ireversibila a tatalui sau. Dragostea incepe cu a fost odata ca niciodata, continua cu te iubesc, te aduce in starea aceea sublima de siguranta si nu se termina niciodata.

extrem

14 gânduri despre &8222;„Extrem de tare si incredibil de aproape” – Jonathan Safran Foer&8221;

  1. Gabriel zice:

    Chiar ieri priveam catre aceasta carte in biblioteca mea. Cateodata asa fac. Am multe carti si ca la librarie le iau si le rasfoiesc, fara intentia de a le citi (inca). Apoi am cautat recenzii pe blogosfera. Iar azi ai scris tu despre ea. Am sa o citesc si eu. Probabil in 2014, ca am altele in plan pana atunci. Tu imi mai citesti blogul? Ai vazut ca am citit Proiectul Rosie vazandu-l la tine?

    • Roberts zice:

      ce coincidenta:) sper sa-ti placa, atunci cand i-o veni timpul. in rest, pot spune ca-n ultimul timp am stat ffff rau la capitolul timp, timp de stat pe net, timp de rasfoit bloguri, timp de descoperiri si de comentarii. sper ca 2014 va fi mai relaxant si mai productiv!

  2. Antoaneta MOGA zice:

    se pare ca este o carte despre cei mici, pentru cei mari… nu am citit-o, nici nu am vazut filmul. are aceeasi denumire ?! sunt curioasa cu privire la recenzia care va urma, cartea are un titlu ciudat!

  3. Mirela Iepurela zice:

    Am inceput cu filmul, apoi am aflat si de carte. (Apoi mi-a mai pus cineva „Everything is illuminated”, acum trebuie sa caut si cartea de la acesta din urma.) Mi-a placut foarte mult si m-a incantat stilul in care a fost scrisa, dar si partea vizuala. Culmea e ca cea mai emotionanta parte mi s-a parut cand am ajuns la paginile goale.

  4. Hapi zice:

    Cu Transgresiuni mi-ai atras atentia , pe bune . Genul de carte pe care-mi doresc s-o citesc
    Numai c-ai inchis comentariile acolo😉
    Agresorul chiar exista sau e doar in imaginatia ei pana la urma?

  5. ruxi55 zice:

    am citit cartea si e geniala . eu am primit o recomandare de la un prieten si as vrea sa vad si filmul dar nu il gasesc nicaieri
    ma poate ajuta cineva cu un site care sa mearga fara cont????

Lasă un răspuns

