„Agatha Christie: Misterul celor 11 zile” – Jared Cade

carte
An aparitie: 2012
Autor: Jared Cade
Categoria: Biografii
Editura: RAO
Format: 130 x 210 mm
Nr. pagini: 284
Disponibilitate: Libraria online Libris
Pret:38,99 lei 29,24 lei

Cine n-a auzit de Agatha Christie? Cine n-a stat noaptea sub patura si i-a savurat cartile? Cine n-a incercat sa rezolve mistere, sa gasesca criminalul, sa inteleaga cum de s-a-ntamplat si de ce? Daca nu va regasiti sau daca pana acum n-ati citit-o pe Agatha Christie, e timpul s-o faceti. Gasiti la o librarie online multe carti de-ale dumneaei.

Revenind, doamna Agatha Christie a fost in viata obisnuita o persoana controversata, un copil sensibil si destept, o adolescenta care-l astepta pe printul marilor s-o salveze si alaturi de care sa convietuiasca linistita. Il va gasi in persoana domnului colonel Archibald Christie (Archie) de care se va indragosti, cu care se va marita, cu care va avea un copil (Rosalind) si pe care-l va iubi in mod constant pana la sfarsitul vietii ei. Din pacate, Archie nu va raspunde cu aceeasi intensitate sentimentelor ei. El sa va indragosti de Nancy Neele, va deveni amantul acesteia iar incercarea de a continua casnicia cu Agatha nu-i surade. Aceasta este marea suparare a doamnei Christie. Din razbunare, pe 3 decembrie 1926,  ea pleaca de-acasa si timp de 11 zile Anglia va incerca sa rezolve misterul disparitiei ei. Potrivit estimarilor, numarul celor implicati in cautarea scriitoarei a variat intre 2000 si 15000. Ceea ce ar fi putut ramane un incident secret din viata unei femei extrem de secretoase si de inteligente a cunoscut in schimb lumina necrutatoare a reflectoarelor presei (exact ceea ce Agatha nu-si dorea). Nici pana azi nu se stie exact ce s-a petrecut in acel interval de timp, daca Agatha a simulat sau nu atacul de amnezie, daca suferea de sindromul de dubla personalitate si cat de mult avea de gand sa continue aceasta sarada. Nici macar cartea autobiografica a Agathei nu lamureste prea mult aceste aspecte, ea trece cu buna-stiinta peste aceasta perioada in memoriile sale (pur si simplu a vrut sa uite episodul).

Partea buna este faptul Agatha a capatat notorietate iar cartile ei s-au vandut mai bine. Partea proasta e ca : „Dupa divort, Agatha a trebuit sa accepte faptul ca dragostea ei pentru Archie nu a fost suficienta pentru a nu fi respinsa de acesta. Mai mult, nici pasiunea lui pentru Nancy nu a fost o aventura trecatoare, cei doi traind fericiti vreme de mai multi ani. Agatha avea sa-si dea seama in curand ca Archie va ramane pentru totdeauna marea pasiune a vietii sale – barbatul venit de pe mare, pentru care ea abandonase siguranta tarmului si se avantase in ape necunoscute. Agatha nu l-a uitat niciodata pe Archie.” pa179

Desi a fost faimoasa, a castigat bani si a cunoscut succesul, dragostea a fost cel mai important lucru din viata Agathei. Desi se va recasatori, ea nu-l va uita niciodata pe Archie. A scris sub pseudonim poezii tocmai pentru a da glas nelinistilor legate de faptul ca voia sa stie daca era sau nu iubita sau daca va gasi vreodata dragostea. Toate scrierile sale au exprimat durerea pricinuita de acel episod si de divortul de Archie. Cartea lui Jared Cade incearca sa inteleaga nu numai scriitoarea Agatha Christie, ci, mai ales, omul Agatha Cristie – cel care nu a recunoscut niciodata adevarata masura a durerii sale. Tocmai de aceea este de admirat, ea a creat in istorisirile sale politiste speranta ca binele triumfa asupra raului si ca istetimea si modestia sunt garantia succesului. Din pacate, viata ei nu a fost una tocmai fericita iar zidurile de tacere cu care Agatha Christie si-a invaluit existenta ascundeau un suflet sensibil si ranit. Prin scris a reusit sa depaseasca suferinta personala si sa devina una din cele mai iubite scriitoare ale secolului douazeci.

Tot la aceeasi librarie online gasiti carti in engleza scrise de Agatha Christie.

9 gânduri despre &8222;„Agatha Christie: Misterul celor 11 zile” – Jared Cade&8221;

  1. Cristina S.F. zice:

    Agatha Christie e preferata mea de cand eram copil. Am citit multe din cartile ei si am vazut multe filme cu Poirot- David Suchet este de departe cel mai bun actor in acest rol dupa parerea mea. Multe din filmele ei pot fi vazute pe NetFlix-pentru interesati :).

  2. Sorin-Lucian Berbecar zice:

    Și eu sunt fan al Agathei Christie, dar cartea asta încă nu am apucat să mi-o iau. Dintre romanele și povestirile ei, preferatele mele sunt cele ce o au pe Miss Marple ca personaj principal.
    Și din ce am mai aflat despre ea, se pare că și ei îi plăcea mai mult Jane Marple, decât Hercule Poirot, drept dovadă pe acesta din urmă la ucis în ultimul roman. Și totuși, romanele și povestirile cu Poirot sunt aproape duble ca număr față de cele cu simpatica bătrânică.

    Când era mai mic urmăream la TV serialul „Verdict: Crimă” cu Angela Lansbury, bazat pe cărțile Agathei Christie.
    Mersi că ai adus în atenție această regină a romanului polițist!

  3. Roberts zice:

    in aceasta carte nu se fac multe referiri la personajele ei, doar mici referinte la anumite pasaje care aveau legatura cu starea ei emotionala. editura rao a avut o idee minunata cu traducerea acestei carti iar eu mi-am propus sa citesc mai putin comercial si mai mult spre partea de memorii, biografii, jurnale. daca consideri necesar, iti pot imprumuta aceasta carte, in maxim 2 zile ajunge la tine:)

  4. Hapi zice:

    Ce ciudat, m-as fi gandit ca ea a avut acces la mai multa iubire- conferita tocmai de notorietatea ei. Dar trebuie sa iau in calcul si faptul ca „vremurile erau altfel” sau nu erau?
    Adica femeile aspirau la o singura mare iubire dar nu si barbatii?

    • Roberts zice:

      habar n-am dar el si-a refacut viata cu Nancy Neele (amanta lui cu care o inselase pe Agatha Christie) si chiar a fost fericit. ulterior si Agatha s-a recasatorit dar nici mariajul al doilea n-a fost prea reusit:(

  5. Cristina V zice:

    Vai ce chef nebun de citit despre ea mi-au cauzat… Din pacate am lasat-o putin cam moale cu romanele scrise de ea, fiindca am citit intr-atat de multe incat mi se par putin previzibile :/

  6. Roberts zice:

    si eu am trecut peste multe incercari citind cartile Agathei Christie…acum mi-a mai trecut, exista mai multe variate de a alege, edituri care mai de care…ma bucur ca ai trecut si ca ti-ai lasat amprenta personala pe blogul meu:)

Lasă un răspuns

