Vazut, placut

now is good1. „Now is good” – 2012 – acesta este un film tare trist dar care nu trebuie ocolit. Dakota Fanning este aici Tessa Scott, o adolescenta care sufera de o forma grava de leucemie. Ea refuza sa mai faca cure de chimioterapie si prefera sa traiasca ultimele luni din viata din plin. Ca sa simta ca este vie, isi face o lista cu toate lucrurile pe care nu le-a experimentat inca. (printre acestea figureaza si pierderea virginitatii, scele de inceput cand cunoaste un baiat si incearca sa faca sex cu el sunt tragico-comice). Din fericire, Tessa are parte si de putin noroc: il va cunoaste pe baiatul vecinilor, se va indragosti de el si asa are parte nu numai de dragostea mult-asteptata cat si senzatii simple dar care fac viata atat de frumoasa. Am vazut acest film cu lacrimi in ochi, am si bocit (recunosc) dar chiar nu-mi pare rau. Dakota Fanning e si frumoasa, si talentata iar scenariul peliculei nu exagereaza cu nimic, totul e firesc si de aceea, atat de trist si de dureros. „Make every day count.

the-words2.”The Words” – 2012 – daca va place Bradley Cooper si vreti doar sa va bucurati de 1 ora jumate-doua de o pelicula nici vesela, nici trista, acesta este filmul pe care nu trebuie sa-l ocoliti. Dupa primul sfert de ora, credeam c-am dat de un film usurel spre siropos, dar am avut rabdarea sa nu renunt si a meritat. Mi-a placut povestea (de fapt, e o poveste in alta poveste), mi-au placut actorii, si poate, cel mai important, „The Words” atinge o tema sensibila: nu putem sa avem succese, sa devenim bogati si faimosi pe seama muncii sau a nefericirii altora. In final, orice decizie gresita are consecintele ei iar egoismul nu justifica minciuna. Nu vreau sa dau mai multe detalii, prefer sa va emotionati, sa traiti acest film si sa aveti interpretarea dvs. vis-a-vis de „The Words”.

3. the silkThe Silk” – 2007 – un film ceva mai vechi, pe care l-am mai vazut candva iar zilele acestea am dat intamplator peste el. Mi-am dat seama de la inceput ca-l mai vazusem candva dar nu-mi aminteam finalul. Aceasta nu este un film comercial, e o poveste frumoasa dar cam trista: el, Herve, o cunoaste pe Helene si se indragosteste de ea la prima vedere. Se casatoresc iar el alege sa plece in Egipt si in Japonia in ideea ca aduce de acolo viermi de matase. Acolo va cunoaste o frumoasă gheişă de origine chineză, iubita lui Hara Jubei -un puternic baron local. Herve crede ca intre ei doi se stabileste o legatura emotionala. Atat vreau sa va dezvalui despre „The Silk”, Herve va afla ca dragostea era chiar laga el si ca himerele au farmec tocmai prin misterul lor. Din distributie as dori sa amintesc pe Keira Knightley si pe Michael Pitt.

the-impossible4.The Impossible – 2012 – un fim greu de digerat pentru ca prezinta drama unei familii cu trei copii aflati in concediu in fatidica zi de 24 decembrie 2004. Mama, tatal si cei trei baieti erau la piscina cand ape involburate de pana la 30 m invadaza uscatul, distrugand case, recolte si mai ales vieti omenesti. Poate ca cliseele tipic americane m-au enervat dar prezenta actoriceasca a Naomi Watts (ca Maria) și a lui Tom Holland (ca Lucas) m-au tinut pironita si cu ochii in lacrimi. Familia Bennet a avut noroc, filmul este bazat pe o intamplare adevarata dar mi-a placut cum a fost prezentat comportamentul uman in vremuri de restriste. Ne putem invinge egoismul si  oferi o mana de ajutor, un gand bun celor mai defavorizati. Scena cand Lucas este tentat sa nu ajute acel baietel este desprinsa din realitate, e mult mai facil sa trecem mai departe si sa ne vedem de-ale noastre decat sa ne oprim din drum si sa fim oameni. Viata este fragila si realizam ca este pretioasa abia atunci cand suntem gata sa o pierdem.

25 de gânduri despre &8222;Vazut, placut&8221;

  1. Maria zice:

    oh, da…am vazut the impossible acum cateva saptamani. a fost un film foarte trist, dar nu in sensul unei pelicule care urmareste sa ma stoarca de lacrimi, ci m-a doborat cu totul, a facut liniste…

  2. Andra :) zice:

    Din ce ai povestit tu, îmi place mult mesajul primului film. Ar trebui să ne pună puţin pe gânduri cu privire la chestiile pe care nu le-am făcut, dar pe care ne-am dori să le facem dacă am muri mâine, de exemplu. Şi da, să trăim „acum” mereu, nu doar când ştiu că suntem su sabia deasupra capului 🙂
    PS: Şi eu aş boci la el, să ştii :))

  3. Roberts zice:

    Andra, chiar trebuie sa vezi acest film:) nu este o comedie relaxanta, dar nici deprimant prin excelenta. este un film care ne pune pe ganduri, ne face sa ne gandim la propriile alegeri si la timpul pierdut de-aiurea. nu ca ar conta foarte tare, dar joaca si actori frumosi!:) Multumesc pentru sinceritate si pentru vizita!

  4. Angela zice:

    aveam de mult timp pus in asteptare filmul cu dakota. chiar a crescut! vazusem un trailer anul trecut si avusesem in vedere filmul, dar ulterior l-am pierdut. multumesc ca mi-ai adus aminte de el si pentru descrierea frumoasa. va fi vizionat cu siguranta! celelalta trei au fost urmarite si in mod deosebit mi-a placut „silk”. mi-a dat o stare de relaxare….”the words” m-a dezamagit putin si „the impossible” e bun ca film catastrofa. are o poveste bunicica.

    • Roberts zice:

      mie mi-au placut toate, mai mult sau mai putin. de multe ori depinde si de starea in care vad filmele. acum am o lista mare de must-see, ma inspir si de la tine si alti bloggeri pasionati!:)

  5. Naomikko zice:

    Am vazut doar The imposible din cele mentionate mai sus de tine..intradevar cutremurator. Naomi Watts a devenit una din actritele mele preferate…Aseara am vazut The hidden face.. iarasi interesant. Ca film psihologic ce ai vazut si ti-a placut?eu genul asta ador sa vizionez..Ce recomanzi?

    • Roberts zice:

      offfff, acum ma uit la Homeland, mi se pare interesant:)
      cat despre ultimele filme vazute mi-au placut: „An Education”, „Never let me go” si „Fracture” – 2007. Am revazut si „A beautiful mind” care m-a emotionat din nou ….

Lasă un răspuns

