„Deadfall” – 2012

Daca va e dor de iarna sau sunteti mari iubitori de zapada si de peisaje alb-inghetate, filmul „Deadfall” este tot ceea ce va trebuie. Eu l-am vazut in mod absolut intamplator si desi spun deschis ca nu-i o capodopera, consider ca n-a fost nici timp pierdut. Departe de stilul romantios-plangacios, cred ca se apropie mai mult de sintagma thriller-drama. Doi frati, Addison *el este tipul rau si Liza *ea este sora mai mica, instabila psihic si emotional dupa uciderea tatalui ei cand era doar o copila de  9 ani, au un accident in padure in timp ce goneau spre Canada. Si nu goneau doar asa din lipsa de ocupatie, ci pentru ca jefuisera un cazinou. Drumurile lor se despart: el impusca un politist, ea face autostopul si-l pacaleste pe fostul boxer Jay cu aerele ei de victima fragila. Nici Jay nu e un individ banal: de-abia iesit din inchisoare, reuseste sa-l loveasca si sa-l omoare pe fostul antrenor. Are nevoie de bani si de adapost, asa ca se indreapta spre parintii lui care locuiesc exact in zona in care Addison si Liza fug de bratul lung al legii. Asa cum banuiti, trioul Addison-Liza-Jay este sarea si piperul acestui film. Nu m-am plictisit si am ampreciat faptul ca pelicula nu se foloseste de prea multe sabloane.

DeadfallTipul rau, bine interpretat de Eric Bana, are si parti bune. In padure , el ajunge la o cabana de vanatoare unde-l impusca fara ezitare pe sotul scandalagiu si violent. Intalnirea dintre fetita inocenta si Addison provoaca o discutie in care partea lui umana este dezvaluita incetul cu incetul. Visa candva la o ferma, la o casa linistita, la o familie….Personajul Liza nu poate fi ignorat, senzuala Olivia Wilde cu ochii ei mari si frumosi, cu toanele ei de fata ranita dar nu gasculita cum vrea sa para, completeaza si condimenteaza actiunea destul de fada. Nu apar scene de jaf, nu stim exact de unde pana unde s-au apucat de jafuri cei doi frati, cat de inocenta sau incestuoasa era relatia dintre cei doi….Daca ceva m-a iritat, acel ceva a constat in finalul care nu mi-a dat raspunsurile dorite. Adevarat, tipul rau moare *previzibil dar nu stim ce va urma. Liza ramane cu Jay sau? El chiar o iubea si reuseste sa treaca peste faptul ca ea l-a mintit? Politista tanara chiar reuseste sa castige aprecierea tatalui ei?

Trebuie sa mentionez si prezenta destul de subtire a lui Kris Kristofferson in rolul artagosului serif  Chet Mills si a unicei Sissy Spacek. Pelicula mizeaza pe dualitatea bun-rau, pe relatii de familie tensionate, pe legaturile de sange si pe ceva senzualitate – iar ma gandesc la Olivia Wilde si la fermecatorul Charlie Hunnam. Totul pe un fundal spectral gri-albastru, scene de noapte, zapada si ninsori abundente….In loc de concluzie, va invit sa vedeti acest film. Chiar daca IMdb ii da doar nota 6,9 va veti relaxa si mai uitati de grijile cotidiene.

9 gânduri despre &8222;„Deadfall” – 2012&8221;

  1. Angela zice:

    imi place!!!! imi plac actorii, imi place peisajul, imi place subiectul🙂 multumesc ca mi-ai reamintit de el. vazusem trailer cu foarte mult timp in urma. il voi urmari. stiu ca-mi va placea:)

Lasă un răspuns

