„Il y a longtemps que je t’aime” – 2008

Daca va place Kristin Scott Thomas nu trebuie sa ratati acest film. Sensibil si emotionant el nu e sustinut de costume, coloana muzicala sau actiune cu impuscaturi ci doar de prezenta impecabila a acestei actrite. Cred ca si daca era conceput ca film mut, tot reuseam sa-l vad pana la final si sa-mi mai si placa pe deasupra. Ajutata de un chip frumos, matur si de o carisma de neuitat, Kristin Scott Thomas joaca rolul unei femei care face inchisoare timp de 15 ani pentru ca si-a omorat copilul. Acest lucru nu-l aflam de la inceputul peliculei, ci undeva mai la final astfel ca mai bine de jumatate de timp am suferit de o curiozitate obsedanta cu privire la motivul incarcerarii. Chiar stiind ca probabil a facut ceva rau, mergand pe ideea ca societatea nu te tine in puscarie fara motive puternice, tot am facut front comun cu Juliette, personajul lui Kristin Scott Thomas. Acest lucru nu are legatura cu ideea ca fapta Juliettei are vreo justificare, tine doar de ceea ce-mi transmite subtil prezenta actoriceasca a lui Kristin Scott Thomas: finete, ironie, caldura dar si izolare. Notiuni contradictorii dar care alcatuiesc farmecul acestei talentate actrite si explica prezenta de exceptie in peisajul cinefil.
Poster

2 nominalizări Globul de Aur, un premiu şi 2 nominalizări BAFTA, 2 premii şi o nominalizare Berlin, un premiu Academia Europeana de Film
Vezi toate premiile

Pe scurt: Juliette iese din inchisoare dupa 15 ani si e preluata de Lea, sora ei mai mica la casa acesteia. Acolo, Juliette se integreaza in casa sotilor Lea si Luc care locuiesc impreuna cu cele doua fetite adoptate din Vietnam si cu Papy Paul , ramas surd in urma unui atac cerebral. Merge cu ei la picnicuri, intalniri de familie, isi revede mama senila intr-un ospiciu si, uimitor se ataseaza de cele doua  fetite ale lui Lea. Isi cauta serviciu si ocazional are intalniri cu barbati. Isi petrece mult timp cu Lea, profesoara de literatura la universitate, singura care i-a simtit lipsa atatia ani si care vrea sa se apropie de introvertita si misterioasa Juliette. Cand afla motivul pentru care si-a omorat copilul, Lea gaseste puterea de a  intelege zbuciumul sufletesc a surorii sale, de a o ierta si chiar de a o aproba *nerostit, fireste. Scena finala, cand adevarul e descoperit si discutat, e dureroasa si emotionanta si singura in care Juliette isi pierde stapanirea de sine si-si exteriorizeaza trairile ascunse. Momentul devine punctul de plecare a noii  vieti a a lui Juliette.

Ii multumesc lui Vlad pentru ca m-a incurajat sa vad acest film si ca mi-a amintit ca filmele europene ne  plac tocmai pentru ca din multitudinea de nuante, subtilitati emotionale ajungem sa apreciem valori ca dragostea, redescoperirea de sine si nevoia de a fi iubiti si aprobati.

17 gânduri despre &8222;„Il y a longtemps que je t’aime” – 2008&8221;

  1. Cealaltă Ancuţă zice:

    Uf și acesta e pe lista mea de must see dar observ că ea se tot lungește și eu nu apuc să mai văd un film…

  2. Hapi zice:

    O sa fiu sincera spunadu-ti ca e prima data cand aud de….Kristin Scott Thomas
    Imi plac filmele mai hollywoodiene, comerciale…..recunosc
    In plus nu ma uit la filme in aceasta perioada pentru ca atunci cand am pauza si nu blogguiesc, nu gatesc, nu citesc, nu calatoresc ma uit la-…….Dr House.
    Din Anatomia lui Grey am vazut deja tot, tot🙂

  3. Mélanie zice:

    „Il y a longtemps que je t’aime… jamais je ne t’oublierai…”🙂 Imensa actrita-UK francofona, francofila… traieste-n Franta de peste 25 ani, am revazut-o în:

    adpatat destul de fidel dupa romanul Tatianei de Rosnay…

  4. Vlad zice:

    imi place articolul asta !
    ai un spirit de observatie bun, nu mi-am dat seama ca doar in scena finala isi pierde stapanirea de sine.
    Multumesc si pentru mentionare🙂 Ma bucur ca ti-am fost de folos. Sa mai vedem filme, zic!🙂

Lasă un răspuns

