Leapsa livreasca

Tocmai am primit o leapșa de la Sorin și am decis s-o preiau si eu.Good Books

1. Când citiţi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi paginile?
Acum folosesc mereu semnul de carte. Apreciez aparitia pe piata a cartilor cu semne de carte particularizate. Cand eram mai mica indoiam si paginile cartilor dar insa cu grija. Am avut mereu grija de cartile mele.

2. Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi dacă “da” care a fost aceasta?
Nu prea primesc carti cadou. Totusi, de Craciunul trecut am primit de la Ana, o prietena buna de-a mea, „Sa tai in piatra vie” de Abraham Verghese. Doar matusa mea ma-ntreaba cu regularitate ce-mi doresc si-mi cumpara indiferent de pret.

3. Citiţi în baie?
Desi mi-ar place ca idee, recunosc ca-i cam incomod. Am incercat si-n loc sa fiu atenta la ce scrie acolo, eram incordata nu cumva sa ud cartea, sa nu fie prea mult abur….Deci, nu.

4. V-aţi gândit vreodată să scrieţi o carte şi dacă “da” care ar fi fost aceasta?
Am avut fantezia asta in adolescenta. Am vrut sa fie ceva gen memorii dar dupa cateva pagini chinuite mi-am dat seama ca viata  mea e anosta si m-am oprit rusinata. N-am mai avut de-atunci intentia. Mi-ar fi placut sa scriu ceva ca „Pentru cine bat clopotele” de Ernest Hemingway.

5. Care este cartea preferată?
Greu de spus…Imi plac atatea si sunt constienta ca apar autori noi, stiluri diferite, abordari indraznete…. Oricum, as numi aici „Hotelul New Hampshire” de John Irving. (dar mai sunt multe….)

6. Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea?
Sigur ca da. Am citit „Anna Karenina” de vreo 8 ori pana acum, stiu replici, pasaje pe de rost. Am adorat „Ion” de Rebreanu, „La Medeleni” si „Enigma Otiliei” iar acum as vrea sa am timp sa recitesc „Fiica groparului” de Joyce Carol Oates.

7. Ce părere aţi avea de o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune?
Cred ca m-as bloca si as sta muta de uimire, extaz, mandrie. Daca mi-as reveni, i-as implora sa nu se opreasca din scris.

8. Vă place să vorbiţi despre ceea ce citiţi şi cu cine?
Vorbeam mult cu mama mea dar s-a imbolnavit in ultimii ani, nu vede prea bine si nu mai poate citi. Ca sa n-o supar si sa-i adancesc supararea, prefer sa ocolesc acest subiect, desi ea ma incurajeaza si ma-ntreaba mereu ce fac. In rest, vorbesc mult cu matusa mea, o cititoare inraita dar cu gusturi mai sofisticate decat mine iar de cand am blogul cu prietenii  mei virtuali (si nu numai, as adauga eu).

9. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi?
Candva ma ghideam dupa autori si recenziile de pe coperti, azi sunt mai pretentioasa: citesc articole de specialitate, rasfoiesc carti prin librarii, schimb pareri cu iubitorii de carti.

10. Care credeţi că este o lectură “obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie să o citească?
„Intre zi si noapte” de Henriette Yvonne Stahl. E atata durere acolo incat ajunge pentru toata umanitatea.

11. Care este locul preferat pentru lectură?
Acasa, in pat, fotoliu, liniste. Ador sa citesc si-n aer liber dar de cand am copii trebuie sa alerg dupa ei! Nu-mi mai prieste.

12. Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?
Prefer in liniste, ma concentrez mai bine.

13. Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?
Tocmai am terminat „Se numea Sarah” de Tatiana de Rosnay. Am citit-o in format electronic dar sincer, prefer varianta clasica, tiparita.

14. Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?
Prefer cele cumparate. Ma atasez de carti, sufar cand trebuie sa le dau inapoi.

15. O carte este pentru mine… Cum aţi descrie o carte?
Pentru mine, a citi acum e marea placere a vietii mele. Ce a scris Sorin pe blog ma defineste mai bine:

„Eu mi-am imaginat întotdeauna paradisul sub forma unei biblioteci. Alte persoane consideră că ar fi o grădină, alții și-l pot închipui ca un palat; eu l-am imaginat întotdeauna ca o bibliotecă…” Jorge Louis Borges.

Va invit pe toti iubitorii de carti sa preluati aceasta leapsa. Sunt sigura ca ma veti inspira pentru lecturile mele ulterioare.
Zile insorite va doresc!

6 gânduri despre &8222;Leapsa livreasca&8221;

  1. Ana zice:

    Foarte frumoasa leapsa!🙂 O sa o preiau si eu zilele astea, pentru ca nu pot intr-un singur comentariu sa cuprind tot ce vreau sa spun despre pasiunea mea NR. 1!🙂 O zi frumoasa iti doresc!

  2. Hapi. River_woman zice:

    Ei, hai sa fac si eu o parte din leapsa🙂
    9. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi?
    Depinde. Cateodata e recomandata de cineva si-mi place subiectul. Altadata imi sare in brate pe la Carturesti🙂 si nu ne mai putem desparti

    10. Care credeţi că este o lectură “obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie să o citească?
    Autobiografia unui yoghin. Paramahansa Yogananda . Fara a avea legatura cu budismul neaparat sau cu yoga, este o lectura plina de invataminte, palpitanta si care-ti poate schimba mentalitatea despre viata si ceea ce consideri a fi prioritati………..

    11. Care este locul preferat pentru lectură?
    In tren, in concediu pe un sezlong, nu conteaza

    12. Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?
    Liniste totala

    13. Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?
    Da, am citit gramatica lui Ion Coteanu in format electronic sa-mi reamintesc unele chestii

    14. Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?
    Nu imprumut carti

    15. O carte este pentru mine… Cum aţi descrie o carte?
    Nu pricep intrebarea ca mi-e foame🙂

Lasă un răspuns

