„Blue Valentine” – 2010

In my experience, the prettier a girl is, the more nuts she is, which makes you insane.” ii spuse Dean lui Cindy, undeva la inceputul relatiei lor. Si se pare ca vorbele lui s-au adeverit…Ea, Cindy, o tanara frumoasa il cunoaste intamplator pe Dean iar intre ei incepe o  poveste de dragoste. Se si casatoresc iar viata decurge linistit alaturi de fetita lor, Frankie. Amandoi sunt dedicati mariajului: ea are grija de casa, de fetita dar evolueaza profesional si-si doreste mai mult si din partea lui. El, Dean, ramane acelasi ca la inceput: boem, vesel, un fel de pierde-vara si fara dorinta de a evolua *inspre ce? o intreaba el. Dupa 6 ani de trai in comun apare starea conflictuala: ea nu mai e tanara vesela, e o femeie matura care nu mai e pe aceeasi lungime de unda cu sotul ei. Ei s-au iubit, dragostea a fost mare dar dispare cand ei nu mai vibreaza pe aceleasi acorduri. Dean e tandru si afectuos, isi iubeste nevasta si copilul dar e depasit, nu intelege noile valente ale personalitatii ei. De aceea, nu-si da seama de paradox: cu cat el se agata mai tare de relatia lor, cu atat ei ii vine sa fuga si simte nevoia de singuratate. Colac peste pupaza, apare si un doctor care-o place pe Cindy iar Dean devine neasteptat de violent -reactie perfect normala din partea unui om care-a investit mult in  relatia cu nevasta si simte ca pierde teren in fata inevitabilului.

Cine-i de vina? De ce se destrama casnicia lor? Din flashurile trecut-prezent nu poti acuza pe nici unul, dar poti intelege pe fiecare. Am admirat tenacitatea lui Dean care, desi nu intelege initial atitudinea lui Cindy, nu poate renunta fara lupta la familia lui.  Poate micile schimbari, greu perceptibile la inceput, devin mari cu timpul in lipsa comunicarii si a stresului de fiecare zi. „Filmul are transpiratie, fum de tigara si sex. E fierbinte si trist.” – New York Times.  Mai multe detalii aici.
Blue Valentine

„Blue Valentine” mi s-a parut usor unusual din perspectiva timpurilor pe care le traim – apare Titanicul 3D si tot felul de Sf-uri si animatii mega-tehnologizate. N-am vazut efecte speciale, nici costume sofisticate. Filmul e remarcabil prin realismul lui dureros si devine, chiar fara sa se doreasca acest lucru, un manifest anti-marriage.

14 gânduri despre &8222;„Blue Valentine” – 2010&8221;

  1. Cealaltă Ancuţă zice:

    Mi-a plăcut mult filmul, dar mi-a și trebuit mult să-l „așez”. Am considerat-o mai mult o lecție decât un manifest…

  2. Hapi. River_woman zice:

    Vreau sa vad MIrror Mirror , doar asa, ca sa ma destind si sa amuz de Julia Roberts in rol de imparateasa
    Te-ai putea uita si tu cu copii
    Apropo, la John Carter ati fost sau astia micii ai tai nu-s fan filme?

    • roberts zice:

      la Mirror Mirror nu m-a tras inima c-am citit ca-i slabut filmul…dar vorba ta, macar pentru Julia Roberts merita efortul:) cat despre John Carter s-ar uita cea mare, cea mica de 3 ani inca traieste pentru scooby doo si papica buna!

      • roberts zice:

        no way:) la cum sunt copilele mele, n-aveam nici o sansa. mi-am dat seama de la inceput cine-i sefu’ (ghici cine?). normal ca m-apuca nervii cateodata (destul de des) si simt ca in loc sa le plimb prin parc puteam sa fac ceva pentru mine (sa merg la coafor, de ex.) dar eu am avut o copilarie fericita si daca tot le-am facut nu vreau sa ne chinuim reciproc. si cum cel mai inteligent cedeaza, cedez eu:d oricum, au personalitate dar nu-s isterizate:)

      • roberts zice:

        🙂 o sa, stai linistita! prin comparatie, eu nu ma vedeam cu copii si tot restu’, si uite-ma, ma descurc:) am trecut prin toate fazele dar e bine, bine:)

  3. roberts zice:

    sper sa-ti placa:) e usor static, nu-i tocmai izvor de senzatii tari. poate , tocmai de-asta am avut si rabdare sa-l urmaresc:) oricum, dupa ce-l vezi, chiar vreau sa citesc impresia pe blogul tau!:)

Lasă un răspuns

