„Atitudinea este totul” – Jeff Keller

Din cand in cand rasfoiesc si carti numite generic motivationale. O fac din simplu motiv ca recunosc deschis ca nu sunt atotstiutoare iar acesti autori-mentori-lectori au un dar deosebit: dincolo de talentul de a scrie, ei pun pe hartie de cele mai multe ori lucruri pe care noi, cititorii, le cunoastem dar nu le constientizam mereu 100%.  Realizam ca ceea ce spun ei acolo este perfect adevarat si daca punem in practica macar cateva din sfaturile lor, ne putem imbunatati viata si chiar deveni ceea ce doar speram candva.

Cartea de azi este „Atitudinea este totul” scrisa de Jeff Keller si aparuta la editura Curtea veche. Desi are numai 160 pagini cartea mi-a aratat ca mai am multe de schimbat la mine dar ca nu e imposibil. O puteti comanda si la libraria online Libris.

Moto-ul acestei cărţiSchimbă-ţi atitudinea….şi-ţi vei schimba viaţa!” sintetizează ideea cărţii şi a oricărei revenzii favorabile! Citatele motivaţionale fac trimiteri la personalităţi a căror experienţă de viaţă i-a îmbogăţit pe cei dispuşi să înveţe atât din greşelile, cât şi din înţelepciunea lor. Mai multe gasiti aici.

Atitudinea este totulCartea este structurată în trei mari părţi: „Rădăcinile succesului se află în minte”, „Fii atent la ce spui!” şi „Divinitatea îi ajută pe cei ce acţionează”, iar fiecare parte cuprinde o serie de lecţii. Lectiile cuprind concepte şi principii care te ghidează fie pentru a-ţi dezvolta şi menţine atitudinea pozitivă şi pentru a ajunge la rezultate incredibile, fie pentru a atinge culmi înalte ale succesului şi împlinirii personale.
Jeff Keller, autorul acestei cărţi,  împărtăşeşte cititorului povestea sa de succes care l-a determinat să-şi schimbe profesia, trecand de la avocatură la profesia de orator motivaţional şi, respectiv, scriitor. El afirma: „Noul curs al vieţii mele este o dovadă vie a faptului că, într-adevăr, atitudinea este totul!”

  • În prima parte, „Rădăcinile succesului se află în minte”, este evidenţiată puterea atitudinii şi convingerea că acesta îţi poate modela destinul. Astfel, înveţi că succesul depinde în primul rând de felul în care gandesti!
  • Partea a doua: „Fii atent la ce spui!”, subliniază faptul că prin modul în care vorbesti ţi se reflectă atitudinea, şi că îţi poţi folosi limbajul pozitiv pentru a-ţi atinge scopurile.
  • Partea a treia: „Divinitatea îi ajută pe cei ce acţionează”, sugerează faptul că deşi poţi gândi şi vorbi pozitiv, nu-ţi poţi îndeplini visele până când nu vei actiona!

ImplinireImaginându-ţi atitudinea ca un filtrul mintal prin care vezi lumea, o poţi percepe optimist (văzând jumătatea plină a paharului) sau negativ (axându-te pe jumătatea goală a paharului). Atitudinea este fereastra ta către lume. Fereastra ta mintală poate fi curată sau se poate umple de murdărie datorită criticilor, ridiculizării, respingerilor, dezamăgirilor sau a îndoielilor.
Gândeşte-te la atitudinea unui copil care învaţă să meargă! Iţi aminteşti primii tăi paşi? Probabil ţi s-a spus că ai început să mergi la vârsta de 1 an, 1 an şi 3 luni sau poate chiar mai devreme. Acest lucru a fost un moment de bucurie pentru cei din familie şi cu siguranţă nu au contabilizat căzăturile sau ridicarile tale anevoioase. Ce faceai când te împiedicai şi cădeai? Îţi voi spune ce nu făceai. Nu  te încruntai şi nici nu învinuiai covorul! Nu îţi acuzai mama sau tatăl pentru că te-ar fi îndrumat greşit. Ai zâmbit, te-ai ridicat şi…ai mai încercat încă o dată să păşeşti singur. Fereastra ta era curată şi simţeai că poţi cuceri lumea! „Nu întotdeauna poţi controla împrejurările, dar cu siguranţă îţi poţi controla propriile gânduri!” (Ch. Popplestone)

Deseori ne pierdem entuziasmul, devenim frustraţi şi deprimaţi, însă cred că cel mai tragic lucru este acela de a renunţa la vise. Fereastra atitudinii pătată cu noroiul negativităţii nu ne permite să ne trăim viaţa cu pasiune!. Nimeni altcineva nu-ţi poate curăţa fereastra! Poţi lăsa petele să se adune pe fereastră şi să priveşti viaţa printr-un geam murdar, dar o asemenea abordare îşi are consecinţele ei şi, din păcate, nu sunt deloc plăcute. Vei trece prin viaţă ca o persoană negativistă şi frustrată si vei fi nefericit. Vei realiza numai o mică parte din lucrurile de care eşti capabil.

Îmi permit să preiau şi eu afirmaţia dr. V. Frankl, cel care a suferit ani îngrozitori ca prizonier în lagărele naziste ale morţii, în legătură cu importanţa atitudinii în cartea sa de mare succes Man`s Search for Meaning: „Unui om i se poate lua totul, în afară de un singur lucru: cea mai importantă dintre libertăţile omeneşti – aceea de a-şi alege atitudinea în orice împrejurări, de a-şi alege calea”. Dacă dr. V. Frankl şi ceilalţi prizonieri au reuşit să aleagă ce atitudine să aibă în faţa acestor suferinţe de nedescris, cine suntem noi să suţinem că nu putem să ne controlăm atitudinile?

O persoană fericită nu este aceea aflată într-o anumită situaţie, ci mai degrabă cea care are o anumită atitudine.”-H. Downs

22 de gânduri despre &8222;„Atitudinea este totul” – Jeff Keller&8221;

  1. ovi zice:

    suna foarte interesant… mi-ar palce sa citesc si eu cartea…
    am apasat pe adresa… unde spui tu ca se poate comanda… dar… pagina nu este de gasit… nu se deschide…

  2. ionela zice:

    „Nu întotdeauna poţi controla împrejurările, dar cu siguranţă îţi poţi controla propriile gânduri!” ..un citat care ar merita sa fie printat in format mare si lipit undeva sa l poti vedea mereu!..am luat in mana prima data o astfel de carte pe la 15 ani..viata mea a luat i intorsatura grozava de atunci..

    • roberts zice:

      Felicitari ca ai citit asa ceva inca de mititica! Eu am inceput recent si desi am fost circumspecta, recunosc ca au mare efect si poti face mari schimbari cu propria persoana. Ia schimbarile sunt in bine.

      • ionela zice:

        si inca mi se pare ca am inceput tarziu..insa…o dah!!!!!!!!
        viata mea ..e alta de atunci..aveam ceva in mine ..fara ca eu sa stiu.aveam puterea zambetului ce ma ridica de jos mereu, insa schimbarea a venit si o dumnezeule…..ii multumesc celui ce m-a trimis indirect la biblioteca municipala si mi a pus prima carte de psihologie aplicata in maini!…adevarul e ca fiecare experienta din viata noastra are un rost. il aflam poate mai tarziu, dar punctele le legam in viitor, asa cum spunea si Steve Jobs..in una din povestirile sale.
        De obicei suntem circumspecti, caci ne intrebam..hm..cum poate sa mi schimbe o carte..niste cuvinte viata..ei bine..poate.mai ales daca gaseste teren fertil..e important! multa fericire, draga mea si succes!

      • roberts zice:

        Multumesc din inima pentru cuvintele frumoase si destepte! Te mai astept pe blogul meu si sigur o sa mai vorbim. O primavara frumoasa iti doresc!

    • roberts zice:

      dap, si mie imi place sa am cartea-n mana! citesc carti motivationale din cand in cand si la nevoie recitesc anumite pasaje….astept sa vad cum inlaturi stresul, ca de asta am si eu gramada:D

Lasă un răspuns

