„Facebook-ul cel de toate zilele”

De-o luna-doua tot aud vorbindu-se de dependenta de facebook. Daca la inceput ideea m-a socat si m-a amuzat, in timp mi-am pus intrebarea fireasca: oare nu-s si eu in categoria dependentilor de fb si nici macar nu-mi dau seama de asta? Asa c-am inceput sa acord mai multa atentie frecventei cu care intru pe fb si de ce oare o fac. Raspunsul a fost simplu: facebook-ul mi-e util intr-o oarecare masura deoarece asa tin legatura cu prietenii din lista, le vad copiii in fotografii, le admir animalutele, le citesc statusurile, vad in ce campanii/concursuri se implica si, mai nou, dau share la posturile blogului meu.

facebook
Ma conectez la fb dimineata, dupa ceasca de cafea si dupa ce rezolv chestiunile urgente de la job. O fac in acelasi mod firesc in care imi citesc mailurile, ma documentez pe net dar ma si spal pe dinti – a devenit o activitate de rutina. Ideea e ca as putea trai foarte bine si fara fb – am facut asta cu succes timp de multi ani – dar nu vreau sa fiu ipocrita si sa-i neg rolul fundamental in opinia mea: acela de a mentine legatura cu cei din lista mea de friends. M-am obisnuit cu fb-ul, imi place fb-ul dar sunt si zile in care uit efectiv de el, am chestii mai importante de facut. Totusi, nu-s asa de radicala incat sa m-apuc acum sa-mi sterg contul de fb si sa renunt implicit la avantajele comunicarii virtuale. N-am un motiv puternic sa fac asa ceva. Mi-amintesc de un singur incident neplacut: la unul din comentariile mele, un friend mi-a raspuns urat, cu limbaj de mahala si neasteptat de violent – problema ii apartine, omu’ are frustrari puternice, asa ca de-atunci m-am dezabonat de la postarile lui si ne-ntelegem de minune:)). Folosesc fb-ul fiindca asa vreau dar cumva separat de  prietenii reali cu care ma vad macar saptamanal, vorbim la telefon, ne spunem toate alea-alea – ceea ce nu fac pe facebook, aici sunt retinuta si vorbesc la obiect.

Poate ca in alta situatie sunt adolescentii care folosesc in mod agresiv facebook-ul. Aici, da, este alta mancare de peste, lumea virtuala castiga teren in fata realitatii iar personalitatea lor are mult de suferit. Intrebarea fundamentala este de ce ajung tinerii in acesta conjunctura? N-au altceva mai bun de facut: sport, citit carti, vazut filme, timp liber cu amicii sau cu parintii?dependenta de facebook                                   Mai multe detalii aici si aici.
Nu militez nici pentru nici contra facebook-ului. Cred ca bunica mea de 70 ani mare dreptate avea cand spunea: „De toate, mama, de toate, dar cu masura!” (* ea vorbea de mancare!!!). Asa ca aveti grija de ce/cat/cum stati pe facebook!

Imaginea e de-aici.

8 gânduri despre &8222;„Facebook-ul cel de toate zilele”&8221;

  1. Maria zice:

    imaginea de jos mi se pare foarte, foarte amuzanta :))
    nu cred ca facebook-ul sau orice alta retea de comunicare este rea. MIE facebook-ul mi se pare inutil, o pierdere de vreme… dar este mai normal decat celelalte (twitter..), ; oricum, mai mult de o data pe saptamana nu intru, asa ca nu ma ambalez prea tare in legatura cu subiectul. Este un site ca oricare altul. participi sau nu.

    • roberts zice:

      si mie mi se pare mai normal decat celalalte retele de socializare. citesc ce primesc si e drept ca uneori e pierdere de vreme dar asa am descoperit colegi din facultate, amici din copilarie….

  2. Maria zice:

    aaa am uitat: MA SCOT DIN SARITE JOCURILE DE PE FACEBOOK (gen farmville, sims social..). Nu le pricep scopul. N-ai altceva de facut decat sa cresti rosi pe calculator? ma rog, este si ironic, daca te gandesti, sufletul omului, chiar daca-i „om de oras” cu acte-n regule…. tot la tara tanjeste.

    • roberts zice:

      :)) asa-i, nu ma gandisem la asta! jocuri nu joc nici eu, de nici un fel pe fb si ma enerveaza cand primesc cererile alea de joc. singura nebunie am avut-o cu jocurile cu bile, dar asta acum 5-6 ani, m-am lecuit intre timp:)

  3. Hapi. River_woman zice:

    Si de la jocuri te poti dezabona astfel incat sa nu-ti mai apara nimic pe perete de la prietenii care joaca.
    FB e ca un satelit TV: gasesti de toate, pe gustul fiecaruia.

    Mie mereu mi-aplacut FB. Am renuntat la el cand am inteles ca se introduce obligatoriu Timeline ….apoi am revenit pentru ca au ezitat si mai ezita inca sa-l aplice cu forta
    Pur si simplu Timeline nu mi se potriveste.Imi aminteste de My Space

    • roberts zice:

      intr-un final, cand m-am prins ca se poate, m-am dezabonat de la cererile de jocuri. pana atunci, am rezistat cu stoicism:) parca-mi faceau in ciuda, primeam o multime de astfel de cereri…..habar n-am ce-i My Space, pana una-alta fb-ul imi ajunge, la cat de sociabila sunt:)

Lasă un răspuns

