„Corpul perfect in 12 saptamani” – Bob Greene

perfectiuneMilioane de femei din intreaga lume si-ar da cel putin un an din viata pentru a avea corpul perfect, sustine un studiu efectuat pe un grup tinta de femei din diverse categorii sociale. Ideea e socanta daca stai sa gandesti la rece. Intrebare: acele milioane de femei ar pierde un an din viata lor deoarece considera corpul perfect o prioritate pur estetica sau o necesitate existentiala – te simti mai bine, ai mai multa incredere in persoana ta si ca urmare ai curajul sa faci si altceva,  devii un exemplu de urmat pentru altii? Iar marea mea curiozitate ar fi daca acele femei ar fi capabile de aceasta pierdere si in numele adevaratelor concepte: bunatate, caritate, stoparea foametei in lume, ajutorarea copiilor saraci etc.  Eu am crescut cu Alba ca Zapada si Cenusareasa dar nu-mi aduc aminte sa se pomeneasca ceva acolo de corpul lor…doar ca printul le alegea/iubea si pentru ca erau frumoase dar nu cred ca-n mintea lui facea calcule gen raportul dintre talie si solduri.

Astazi, imaginea noastra a devenit parte fundamentala a omului din noi. Paradoxal, ceea ce-i la exterior ne defineste in mai mare masura decat ce-i in sufletul nostru. Asa ca vrem/nu vrem trebuie s-avem grija de modul cum aratam. Am preferat sa citesc Corpul perfecto carte scrisa de cineva priceput decat sa ascult sfaturile intelepte ale vedetelor mioritice.

Autor(i): Bob Greene
Editura: Polirom
An aparitie: 2007
Nr pagini: 344
Pret in Ro: 9,99 lei
Disponibil: librarie online libris.ro

Autorul  merge pe ideea ca sanatatea perfecta este conditionata de o stare mentala optima. Nu poti sa-ti schimbi modul de viata daca nu ai o motivatie puternica si daca nu esti consecvent. Disciplinat. Responsabil. Sincer cu tine insuti. Daca nu accepti provocari si crezi ca totul se va rezolva de la sine. Daca nu esti pregatit pentru schimbare si daca n-ai forta interioara sa lupti pentru telul tau si sa accepti faptul ca ai facut multe greseli, unele chiar in mod intentionat (exemplu: stii ca maioneza nu-i sanatoasa dar o mancai si-n salate, si-n hamburgeri, si-n shaorma!). Din acest punct de vedere, mi-a placut stilul autorului: vorbeste pe intelesul tuturor, foloseste cuvinte clare, exemplele sunt convingatoare  ( cazul celebrei Oprah Winfrey) si, in plus, sentimentul pe care l-am avut era ca am un prieten bun care vrea sa m-ajute, imi intinde o mana de ajutor si sfaturi utile iar eu sunt in stare sa fac tot. Numai sa vreau. Numai sa constientizez ca modul meu de viata trebuie schimbat si ca ccea ce fac (alimentatie+exercitii fizice+depasirea unor stari gen lene, frustari, ezitari) este in ajutorul meu si a celor din jur.

Cartea este structurata in 5 capitole iar elementul-cheie imo este tinerea unui jurnal in care notezi zilnic tot ce mananci, cum te simti, cata miscare ai facut, cum te afecteaza evenimentele din jur. In acest fel te monitorizezi singur si afli legatura clara dintre alimentatie si viata de zi cu zi. Anumite senzatii devin mai clare:
-Sunteti suparat?
-Da.
-Va este intr-adevar foame?
-Nu.”

Ceea ce stiu cu siguranta acum e ca nu exista nici o scurtatura pe drumul luptei cu greutatea. Este o investitie pe care o faci in propria persoana in fiecare zi. In sfarsit, am inteles. Vreau sa traiesc!

Ma-ndoiesc totusi ca-n 12 saptamani voi avea corpul perfect.  Dar asta tine doar de mine si de consecventa mea. Bob Greene cu cartea lui mi-a deschis ochii si mi-a tras un semnal de alarma: daca-mi propun sa arat mai bine, pot sfarsi prin a fi mai fericita si sa traiesc mai mult.  Trebuie doar sa ma autoeduc si sa fiu convinsa ca merit asta.

6 gânduri despre &8222;„Corpul perfect in 12 saptamani” – Bob Greene&8221;

  1. Maria zice:

    Dupa parerea mea, conceptia de ,,corp perfect” este gresita. De exemplu, duduia de pe coperta mi se parea excesiva de musculoasa pe cand altora li s-ar parea ca are silueta ideala. Depinde la persoana la persoana cum vad ei trupul ideal. Cred ca, si sper ca nu ma-nsel, oricine daca matematic ar ajunge la masuratorile anticipate, tot n-ar fi de ajuns. Tor timpul ar fi ceva de critic, ceva fata de care sa fi nemultumiti. Pe de alta parte, fata de notiunea de stil de viata sanatos si asa mai de parte, ma simt atrasa, intrucat daca mananci bine piele ta este mai sanatoasa, iar o piele frumoasa face totul, nu? Sa nu mai vb de evitarea boliilor.

  2. roberts zice:

    corect:) mie de duduia de pe coperta mi-ar fi putin frica la drum de noapte:)) serios vorbind, cartea e bine scrisa, cu exemple usoare. e o carte zisa motivationala care mie mi-a ridicat intrebari si mi-a dat raspunsuri ok. poti face sport acasa (fara sa cheltui bani pe abonamente in oras) , la partea cu nutritia e usor mai complicat dar accesibil. pe mine m-a convins, sunt in prima zi din cele 12 saptamani! 😛

  3. Andra :) zice:

    Nici eu nu sunt prea incantata de ideea de „corp perfect”, dar banuiesc ca titlul a fost ales din ratiuni comerciale. Oamenii sunt nemultumiti din fire, deci oricat de ok ar arata, vor considera ca tot nu e bine. Si da, perfectiunea e un concept subiectiv.
    Cred ca un stil de viata sanatos ar trebui sa fie scopul ultim, cu el vin si pierderea kilogramelor si alte lucruri bune 🙂

    Succes si sanatate! 🙂

  4. roberts zice:

    sunt de acord, titlul e putin exagerat dar traim intr-o societate unde si titlul vinde. cum spuneam, ma-ndoiesc ca voi fi perfecta fizic, dar macar voi incerca sa-mi retusez stilul de viata! multumesc, Andra!

Lasă un răspuns

