Declaratie de dragoste

Pentru toata lumea normala februarie e luna iubirii.
Zis si facut, ne pregatim de Valentine’s Day (asta dupa revolutie,
ca inainte habar n-aveam de-asa ceva), apoi de Dragobete – ceva mai putin,
ca nu-i asa de mediatizata iar din patriotism ne manifestam ceva mai putini
si mai in tacere, ca, de, nu suntem asa de zgomotosi ca americanii.

dragoste
Azi, ca-i 14 februarie o parte din noi avem
parte de senzatii tari: ma suna sau nu ma
suna dis- de-dimineata sa-mi spuna ca ma
iubeste, imi ia ceva cadou sau iar a uitat
ca eu oricum i-am luat si m-a si costat ceva,
ii place sau nu neglijeul cel nou ca doar
pentru el am dat o groaza de bani si cate
si mai cate…Din categoria asta fac parte
cei necasatoriti, cei aflati la inceput de relatie,
cei care cred in sabloane (adica de ce doar
intr-o zi fixa din an trebuie sa ma iubeasca, sa-mi spuna asta cu patos,
sa-mi aduca flori si , mai ales, sa simt cu sinceritate ca chiar ma iubeste)
si cei care gasesc orice prilej ca sa-si etaleze dragostea fata de cel ales.
In mod clar eu nu fac parte din aceasta categorie. Asa ca mi-a mai ramas
ziua de Dragobete, ziua de demonstratie a iubirii pentru romanul neamericanizat
exista acest cuvant??? Numai ca noi sarbatorim de Dragobete un eveniment
mult mai important in familia noastra – ziua de nastere a fetitei noastre
mai mici, Ema Ilinca, nascuta chiar de Dragobete acum aproape trei ani.
Asa ca de Dragobete o sarbatorim pe ea! – si nu cu lumanarele parfumate,
inimioare de plus, cina in oras sau nu-s ce aranjamente pentru o seara
incheiata magic dar previzibil. Noi procedam altfel: facem tort, ne chemam prietenii
cu copii cu tot (de fapt, ei, copiii, sunt mai importanti), desfacem cadourile
si cantam „La Multi Ani” in cor pentru sarbatorita.
Si o iubim constant, cu daruire, cu sacrificii, cu sinceritate si fara
sa asteptam neaparat Dragobetele, Valentine’s Day sau mai stiu eu ce zi din an!
Cred ca suntem tare norocosi.

Lasă un răspuns

