„Carnage” – 2011

Acest film l-am vazut aseara pe nerasuflate. N-aveam chef nici sa citesc, nici sa vad nu-s ce serial politist, copiii dormeau asa ca ramasese ultima optiune pentru starea mea de spirit. Despre film stiam doar ca Kate Winslet si Jodie Foster fusesera nominalizate la categoria cea ma buna actrita (comedie/muzical)la premiile Globul de Aur (premiul l-a castigat Michelle Williams pentru rolul din filmul „My week with Marilyn”) iar titlul filmului ma dusese cu gandul la ceva actiune, lupte, intrigi etc.
carnage 2011

In loc de asa ceva, am avut parte de o surpriza placuta: atmosfera e linistita desi este vorba de un conflict, redat rapid in deschiderea filmului: doi copii
de 11 ani au o altercatie in timpul careia unul dintre ei (Zachary) il loveste pe celalalt (Ethan) cu un bat, rezultatul fiind doi dinti sparti si buzele umflate.

Carnage

De aici, incepe actiunea propriu-zisa: parintii celor doi copii se intalnesc in casa unora dintre ei pentru a discuta in mod civilizat despre acest incident.
Desi initial totul debuteaza pe un ton politicos, intre oameni care nu se cunosc prea bine si in contextul in care unii sunt gazda (sotii Longstreet) iar ceilalti oaspeti (sotii Cowan) totul genenereaza in timp ajungandu-se la reprosuri, cuvinte grele, ironii, ridicari de ton si chiar palme (vezi cand Penelope isi ia la bataia sotul). Toti patru isi dau arama pe fata si, in ciuda educatiei si a bunului simt caracteristic clasei mijlocii din Brooklyn, isi etaleaza si partea mai putin frumoasa a caracterului lor: aflam ca Michael, sotul lui Penelope, nu intelege preocuparile profesionale ale acesteia legate de afinitatea pentru Africa; Nancy vomita prin living si pe fondul bauturii ia telefonul lui Alan si-l arunca in vaza cu flori plina de apa; cei doi barbati, Michael si Alan ajung sa fraternizeze desi se dispretuiesc reciproc; toti cei patru se contrazic si formeaza mici aliante in functie de imprejurari si dau in vileag prejudecati rasiale, egoismul si misoginismul.

Carnage poster
Filmul mi-a placut, l-am urmarit cu mare placere, m-a facut sa rad in hohote la anumite faze dar si sa ma si intristez vazandu-i cum actioneaza. Cred ca e un film cu buget mic, toata actiunea se desfasoara in casa familiei Longstreet, costumele sunt aceleasi de la inceput pana la sfarsit si tocmai firescul subiectului (cu bune si cu rele) ma face sa vi-l recomand din toata inima. „Carnage” e un film despre oameni care traiesc o viata normala, care cresc copii si care ocazional, stresati tocmai de acesta normalitate/banalitate uita tocmai ceea ce-i defineste: bunul simt si stabilitatea.

Director: Roman Polanski
Writers: Yasmina Reza (based on the play by: „Le Dieu du carnage”)
Stars: Jodie Foster, Kate Winslet, John C.Reilly and Christoph Waltz

8 gânduri despre &8222;„Carnage” – 2011&8221;

  1. Maria zice:

    l-am vazut si eu! Mi s-a parut foarte amuzant cand Kate Winslet a vomitat peste albumele lui J. Foster.. :)) In general personajele. mi s-au parut amuzante, desi din cauza decorolui si (cum ai scris si tu) a costumelor care nu se schimba deloc pe parcurs m-am mai si plictisit. Gata? S-a terminat cu Oscar-ul? Hmm. o sa ma uit si eu acum, chiar sunt curioasa🙂

  2. roberts zice:

    Oscar e pe la sfarsitul lui februarie, nu? parca pe 26…si eu sunt curioasa, sper doar ca The Descendants n-or sa ia totul….as vrea sa vad „The Artist” dar inca nu-l am:) si ai dreptate, a fost totul cumva fad din cauza decorului si a costumelor, dar puse cap la cap mi-a placut, mai ales Kate Winslet si Jodie Foster:) ce citesti acu’?

  3. Maria zice:

    Citesc „padurea spanzuratilor” de liviu rebreanu, e frumusica, sunt la jum, insa ca s-o inteleg a trebuit sa invat gradele militare😀. Scena razboiului este un fel de pretext pentru a discuta despre moarte, vinovatie, lasitate. Dupa planuiam sa iau „scrisoare de dragoste” de mihail drumes- pt ca ador autorul!!

  4. roberts zice:

    „Padurea spanzuratilor” am citit-o si eu mai demult. Vad ca citesti mult literatura romana:) eu sunt orientata spre universali….dar, cine stie, poate mai variez si eu putin! (ma dau dupa tine)

  5. roberts zice:

    a vazut ochiu….ai o biblioteca frumoasa si variata, de la arta la carti despre caini si pisici! am vazut ca citesti scriitori de-ai nostri (le-am citit si eu candva dar acum au ramas la ai mei acasa)
    dar si literatura universala – Philippa Gregory (eu sunt fana de-a ei), Lisa Lee ,Arthur Golden etc. Mi-a placut ca ai o arie mare ca gusturi si am remarcat ca biblioteca ta e cam plina, nu? citeste toata lumea la tine acasa sau e doar pasiunea ta? oricum, felicitari, arata tare bine!:)

  6. Maria zice:

    in general e biblioteca mea in care-si mai arunca cate-un ochi sora mea(chiar si asa partea financiara pe mine cade🙂 )…parintii mei au biblioteca lor😀
    multumesc (simteam nevoia sa ma laud dupa cat m-am chinuit cu pozele :)) )

Lasă un răspuns

