Cartile copilariei (I)

Acum ca iarna a venit cu adevarat si ne-a limitat optiunile de petrecere a timpului liber in natura (inghetata de altfel), avem mai mult timp pentru altfel de activitati. Pentru noi, cei cu copii mici, este ceva mai complicat: in primul rand nu au rabdare prea mult timp, se plictisesc repede, trebuie sa descoperi mereu alte feluri de a-i ocupa mintea si totul numai prin joaca. Cel putin asa este in cazul Ilincai care se apropie de trei ani si e un copil agitat, nu sta locului 5 minute, plange si rade una doua iar daca ai rostit cuvantel trebuie deja nu te mai aude.
Una din activitatile care au succes la ea este cititul. Cititul cu voce tare, cu intonatie, cu mimica adecvata si daca Doamne fereste imi aluneca ochii la televizor, de exemplu, am parte de o adevarata mustruluiala urmata invariabil de reluatul paginii de la inceput! Primele carti care i-au placut si pe care le stie acum pe de rost sunt de la editura Egmont – seria Disney, care au poze sugestive si cu un vocabular limitat dar pe intelesul celor mici:

Fii atent Simba! Tit- tit, Bambi! Unde-i mama Dumbo?

Am evoluat apoi si am ajuns la seria „Cami nu vrea…”- editura Egmont, carti usor educative si de care inca nu s-a saturat, asa ca am/n-am chef in fiecare seara prestez macar cate una:
Cami nu vrea sa doarma Cami nu vrea baita! Cami se teme de tobogan Cami merge la doctor

Tot in aceeasi categorie, a cartilor usor educative, am cumparat zilele trecute de la editura Unicart niste carti numite „Povesti cu talc” cartonate, cu desene frumoase, cu scrisul mai mare si care-i plac Ilincai tare mult si pe care i le citeste Oana:
Ciobanasul Barza si vulpea Iepurele si broasca testoasa Leul si soarecele

De mare succes se bucura si doua carti 3D de la editura Crisan. Pe acestea doua i le citesc doar cand nu e foarte obosita, povestile sunt mai lungi,cu dialoguri mai multe si cu personaje mai complexe. A aflat astfel despre cei trei purcelusi, despre soldatelul de plumb, despre un lup vesnic flamand, despre o frumoasa sirena, despre un motan incaltat etc.
Povesti nemuritoare 1 Povesti nemuritoare 2Am observat ca-i plac mult anumite personaje gen Degetel, Hansel si Gretel, Frumoasa Adormita. Sunt anumite momente cand mai are putin si plange, de regula cand ajungem la Ratusca cea urata. De vreo doua ori am vrut sa sar povestea respectiva si nu m-a lasat desi stiam c-o intristeaza. Oricum, pe masura ce creste, stie exact ce vrea sa lecturam, tine minte unde am ajuns cu o seara inainte si-i place sa mearga cu mine in librarii sa-si aleaga singura cartile – criteriul de baza e coperta. De vreo luna chiar ne face cate-un rezumat cand o impresioneaza ceva! Mai sunt si alte carti care-i plac, eu le-am prezentat doar pe cele rasfoite seara impreuna cu mine. Voi reveni cu ceea ce-i citesc ai mei in timpul zilei si cu povestile-cartile iubite de Oana, sora ei mai mare.

Aici e Ilinca citind singura:Ilinca

5 gânduri despre &8222;Cartile copilariei (I)&8221;

  1. Andra :) zice:

    Imi amintesc si eu cu placere de Editura Egmont, in special de revistele Mickey Mouse, nu pierdeam niciun numar cand eram mica🙂 De cele prezentate de tine nu-mi amintesc, probabil ca sunt mai recente.

  2. roberts zice:

    cartile astea sunt cumparate de aproximativ 5-6 ani…..unele din ele nici nu se mai gasesc in librarii…oricum, Egmont ramane una din preferatele noastre! (nu am nici un interes comercial), pur si simplu se pliaza pe gusturile copiilor mei:)

Lasă un răspuns

