„Albert Nobbs” – 2011

Albert Nobbs” e un film greu de categorisit. E un film despre ceea ce suntem, ce facem ca sa supravietuim, cum traim cu alegerile noastre si, in final, cum optiunile noastre ii afecteaza pe ceilalti. Personajul principal e interpretat magistral de Glenn Close, o femeie care se chinuie sa traiasca in Irlanda secolului XIX, intr-o societate in care femeile sarace nu valorau mare lucru si in care nu erau incurajate sa-si depaseasca conditia si sa fie independente.
In urma unei intamplari traumatizante din tinerete, ea hotaraste sa se dehizeze in barbat si ajunge sa lucreze ca valet/chelner intr-un hotel luxos din Dublin. Secretul ei/lui era in siguranta dar totul se schimba cand Albert il cunoaste pe domnul Page (si el femeie) si incearca sa-si vada visul cu ochii: sa aiba o pravalie/tutungerie si o consoarta (Mary) alaturi de el. De aici incepe actiunea propriu-zisa, usor previzibila dar tensionata si bine realizata,
cu un final dulce-amar si plin de sensibilitate.

Filmul nu e pentru amatorii de comedii romantice, de horror sau de telenovele, e un film despre oameni curajosi care gasesc solutii inedite in lupta pentru supravietuirea de zi cu zi. „Albert Nobbs” e un film asemeni personajului Albert Nobbs: ciudat, tenace, demn si pe care nu-l poti uita si-l iubesti neconditionat.

8 gânduri despre &8222;„Albert Nobbs” – 2011&8221;

  1. Maria zice:

    Ce coincidenta! Eu acum terminasem de vazut filmul si am vazut postarea ta! Si mie mi-a placut foarte mult, cat despre final….mi s-a parut destul te trist..Oricum, prezentarea este foarte ta este foarte frumoasa, mi-au pacut cuvintele alese, ca si cand ai apara cu tot sufletul acest film, care presupun te-a impresionat si pe tine…Intradevar, Albert Nobbs este un film sensibil si uman.. Am o singura intrebare si sper ca ma vei putea lamuri: a fost sau nu Albert Nobbs la cinema pana acum?

  2. roberts zice:

    multumesc pentru cuvintele frumoase! am scris postul asta cumva enervata pentru simplul motiv ca numai mie mi-a placut, restul prietenilor erau cumva plictisiti si-abea asteptau sa se termine:((
    din cate stiu, filmul n-a ajuns la noi in cinema inca dar nu-s foarte sigura. urmatorul pe lista mea de vazut e „The Descendants”, al tau care e?:)

  3. roberts zice:

    si inca ceva: mi-a placut cum vorbeau engleza, mi-au placut costumele (desi usor caraghioase in faza cand Albert se imbraca in rochie si se plimba pe malul marii), si DA m-a impresionat!:)

Lasă un răspuns

