„Mostenirea Boleyn” – Philippa Gregory

coperta cartii "Mostenirea Boleyn"
Autor: Philippa Gregory
Editura: Polirom
Nr. de pagini: 512
Pret: 36,95 lei

Asa cum scriam in sectiunea dedicata cartii Surorile Boleyn, am cumparat si „Mostenirea Boleyn” scrisa de Philippa Gregory. Cele doua carti au legatura, practic „Mostenirea Boleyn” este un fel de continuare, se fac multe referiri la perioada cand regele Henric al VIII-lea era casatorit cu Anne Boleyn, la finalul tragic al acesteia impreuna cu fratele ei, George. In plus, regasim aici cateva personaje din „Surorile Boleyn”, ma refer aici in primul rand la vicleana si descurcareata Jane Boleyn, apoi la ducele de Norfolk care reuseste prin intrigi si manipulare s-o faca pe nepoata lui, Katherine Howard sa devina regina a Angliei in locul Annei de Cleves si, nu in ultimul rand, capriciosul si tiranicul rege, Henric al VIII-lea, acum mai batran si mai bolnav dar tot foarte de temut in toata Anglia. Totul e povestit la persoana I-a dar din trei perspective:
– a Annei, ducesa de Cleves, devenita regina a Angliei doar pentru scurt timp, nu din vina ei, ci pentru ca regele n-o place si se indragosteste de micuta Kitty Howard, una din domnisoarele ei de companie. Anna e modesta, buna, desteapta si nepregatita pentru rolul de regina, dar reuseste sa scape cu viata si sa reziste toanelor si nesigurantei de la curtea regelui Henric. Ea e singura invingatoare aici:”….. Voi calari pe calul meu si voi merge unde-mi va dori inima. Ma voi inalta ca un soim. Imi voi trai propria viata si-mi voi trai placerile. Voi fi o femeie libera.
Iar libertatea nu e putin lucru pentru o femeie.”
;
– a Katherinei Howard, o fata foarte tanara trimisa la curtea regelui pentru a fi domnisoara de companie e reginei si care in mod neasteptat ajunge ea insasi regina, cea de-a cincea sotie a regelui Henric. Kitty e prostuta, lacoma, naiva si din pacate, se indragosteste si pacatuieste cu frumosul Thomas Culpepper. De aici si pana la executarea amandurora nu e decat un pas.
– a experimentatei Jane Boleyn, femeia care si‑a trimis candva sotul, George Boleyn si cumnata, Anne Boleyn la esafod prin marturia ei si care devine prin siretenie si urzeli unealta distrugerii acestor doua regine efemere.
Toata actiunea se desfasoara in ultimii ani de domnie a regelui Henric al VIII-lea, intr-o atmosfera plina de intrigi, uneltiri, frica si neprevazut. Regele este elementul-cheie: el este insusi Dumnezeu, el isi schimba sotiile dupa bunul plac, el condamna la moarte prieteni, rude, curteni dupa interes si toane.Despre el, Anne de Cleves afirma:”….Asadar, a murit in sfarsit: sotul meu care m-a repudiat, omul care nu si-a respectat promisiunile tineretii, regele care a devenit tiran, eruditul care a devenit nebun, baiatul iubit care s-a transformat in monstru; moartea, care i-a fost aliata, partenera si i-a hranit viciile atat de multa vreme, a venit in sfarsit sa-l ia.

Cartea mi-a placut, e scrisa alert, are personaje puternice si credibile, atmosfera epocii e redata cu fidelitate, limbajul adecvat. Philippa Gregory „ reuseste cu succes sa transporte cititorul in acea epoca” . (Sunday Express)

8 gânduri despre &8222;„Mostenirea Boleyn” – Philippa Gregory&8221;

  1. Mihaela zice:

    Mi-a placut si mie mult cartea, mai ales personajul Anne de Cleves. Katherine Howard era doar o pustoaica neexperimentata, pe care tocmai tineretea a facut-o sa greseasca.

  2. roberts zice:

    Katherine era si prea tanara si prea prostutza ca sa-si dea seama in ce se baga….si sfarsitul ei e dovada vie a acestui lucru:) Anne mi-a placut si mie, de fapt singura care mi-a placut din cele 3.

  3. Maria zice:

    Am citit si eu „mostenirea boleyn”, imediat dupa ce am terminat „surorile boleyn”. mi s-a parut interesant amestecul de narari din punctul de vedere al mai multor personaje. pe mine m-a amuzat materialismul lui Katherine, insa chiar si asa nu ma asteptam sa fie trata cu ata cruzime, pentru ca in toata credulitatea si vanitatea sa parea sa aiba numai intentii bune.

    • roberts zice:

      Asa-i! Katherine avea intentii bune dar trebuia sa-si faca griji macar pentru faptul ca-l inseala pe rege (sotul ei)
      cu un simplu curtean. Si stia ce patise Anne Boleyn, nu?:) Asa-i in viata: credem ca doar altora li se pot
      intampla chestii rele , pana o incurcam si noi:d

  4. strumfette88 zice:

    Cartea nu e rea, dar cel putin din punctul meu de vedere nu se compara cu Surorile Boleyn sau cu Regina Alba, care raman in topul meu, atat ca si romane scrise de Philipa cat si la capitolul carti favorite. Personal am simtit prea mult improvizatia scriitoarei si prea putin date istorice.

    • Roberts zice:

      oricum, stiu ca exista destule discutii cum ca Philippa Gregory improvizeaza mult:) nu pot afirma nici ca-i asa, nici ca nu-i asa, nu am suficiente argumente pentru a afirma:) mie pur si simplu imi place cum scrie:)

Lasă un răspuns

