„The Help” 2011

Am vazut acest film in primele zile ale anului 2012, printre pahare de sampanie si urari de „La multi ani!”. Din acest punct de vedere consider ca am inceput 2012 foarte bine, in sensul ca mi-a placut filmul. Stiam ca are la baza cartea scrisa de Kathryn Stockett, carte aparuta deja la editura Univers si pe care o puteti cumpara si de pe libraria elefant.
Ce n-am inteles e de ce titlul cartii in limba romana este „Culoarea sentimentelor”- neinspirata traducere. Revenind, pot afirma ca distributia filmului nu-mi spunea mare lucru. O stiam deja pe Emma Stone (care ma intriga cumva), pe Viola Davis din „Trust”, „Doubt” si Far From Heaven/ Departe de paradis al lui Todd Hayne, dar cam atat. Subiectul filmului nu e banal: acţiunea se desfăşoară în Jackson, Mississippi, în anii ‘60 si are ca principale eroine pe Skeeter (Emma Stone), Aibeleen (Vila Davis), Minny Jackson (Octavia Spencer -“Dinner for Schmucks”, “Seven Pounds”) si Hilly Holbrook interpretata deBryce Dallas Howard. Nu voi povesti acum continutul filmului dar spun ca totul se invarte in jurul unui proiect editorial secret care incalca normele sociale si prejudecatile rasiale din acele timpuri.
Filmul nu e sumbru in acceptiunea generala: subiectul e serios dar au loc si intamplari hazlii: prajitura de „ciocolata” facuta de Minny pentru Hilly, prima intalnire dintre Skeeter si Stuart, prietenia dintre Minny si Celia Foote. Apar si personaje ontradictorii si neobisnuite: Charlotte Phelan, Stuart, mama lui Hilly, Celia Foote (ea mi-a placut foarte mult).
Va recomand sa vedeti acest film. In fond, avem de-a face cu fapte care ne demonstreaza ca bunatatea, curajul si asumarea propriilor actiuni inving prostia, snobismul si minciuna.
Despre carte nu pot spune mare lucru: inca n-am cumparat-o, deci inca n-am citit-o. Am citit recenzii despre ea pe bibliophile.ro care afirma ca, cartea invinge filmul , asa ca e deja pe lista mea de shopping. La momentul potrivit nu voi ezita sa-mi exprim parerea…dar, pana atunci, vedeti filmul ! E convingator, indeamna la curaj, prietenie, frumusete si vedeti actrite remarcabile!

7 gânduri despre &8222;„The Help” 2011&8221;

  1. Maria zice:

    l-am vazut si eu ieri, un film fooarte dragut, mi-a placut si de noua actrita, Emma Stone. Am auzit ca a fost facut dupa o carte – m-ar tenta sa ma apuc de ea…ce crezi?

  2. Angela zice:

    si mie mi-a placut neasteptat de mult! o alegere buna pentru pragul dintre ani :)emma stone e tare simpatica, dar rolul principal apartine, in opinia mea violei davis

    • Roberts zice:

      asa este, ai dreptate in legatura cu Viola Davis:) filmul l-am vazut intamplator si a meritat! in schimb, eu am terminat si cartea intre timp. am ramas cu senzatia ca e chiar mai reusita decat filmul, ti-o recomand cu mare placere:)

Lasă un răspuns

