Clasa a doua

Standard

Tot am vrut sa scriu despre experientele fiimii in clasa a doua si-am tot amanat incat aproape ca ne-apropiem de mijlocul anului scolar. Ce pot spune? Nu e mai usor, materia e destul de grea si de multa dar ne-am resemnat la ideea ca asta-i invatamantul romanesc, asta-i programa si trebuie sa tinem pasul cu restul. Bineinteles ca tot limba romana si matematica sunt baza. La romana, e mai ok (asta-i si parerea mea, si a fiimii). Am trecut la texte literare, impartirea in paragrafe, idei principale, personaje, plus notiuni ceva mai subtile: concluzia textului, mesajul, invataminte. Greu pentru copii de 7-8 ani sa faca diferenta dintre concluzie si mesaj, asta presupune oarecum intelegerea corecta a textului dar si o oarecare distantare, generalizare si finete a mintii cat sa perceapa corect. Acum am ajuns la folosirea semnelor de punctuatie, citirea cu intonatie, realizarea unor compuneri in care sa fie folosite situatii reale si/sau imaginare care presupun ceva imaginatie dar si cunoasterea in detaliu a aceastor notiuni. DSCN3944Dictarile sunt in acelasi ton, mai lungi, mai complicate si, de aceea,exista riscul mai multor greseli de ortografie. In plus, scriem de ceva timp pe caietul de dictando.
La matematica stim sa numaram deja pana la 1000. Apoi am trecut la adunarea, respectiv scaderea peste ordin. Desi mie personal operatiunile mi se par dificile, Oana le-a inteles usor. Singura mare nedumerire a ei este la efectuarea problemei prin una sau mai multe metode. Normal ca este inclinata sa aleaga calea cea mai simpla, cea mai la-ndemana (eu inteleg aspectul) dar daca cerinta este sa gaseasca mai multe metode de rezolvare, aici intervine logica ei: daca am facut-o intr-un fel, si am facut-o bine, de ce trebuie sa gasesc si alta metoda? (care fie vorba intre noi, se rezuma tot la prima solutie) adica, cand primesti restul la magazin, il calculezi in 10 feluri? Zau ca are si ea dreptate! Normal ca ne conformam si gasim mai multe solutii…Notiunea noua a fost exercitiul problemei, o chestiune nu foarte dificila, dar surprinzatoare prin noutate (inclusiv pentru mine).DSCN3940
Per total, ne-am obisnuit cu toate. Citim mai mult, exista ora de lectura o data pe saptamana (eu as fi introdus mai multe), plus ora de caligrafie, cea de muzica si cursul de engleza pe care-l face inafara orelor de scoala. A fost mai complicat la-nceput desi n-ar fi trebuit, doar am platit orele de engleza si la gradi (parerea mea: bani aruncati). Noroc cu doamna profesoara, e o prezenta placuta, are multa, multa rabdare si se vede. Acum citim, scriem putin si vad ca a-nceput sa-i placa, nu mai comenteaza si invata si singura cuvintele, eu doar o ascult si-i corectez pronuntia daca este cazul.
la scoala
Cat despre calificative, ne-am obisnuit cu ele. A luat si “bine” de 2-3 ori dar n-am dramatizat, a gresit nu din nestiinta ci din graba/aiureala. Ea a suferit, era tare necajita, dar cred ca trebuie sa treaca si prin faze de-astea ca sa inteleaga ca trebuie sa munceasca pentru un F.B. iar neatentia are urmarile ei. S-a obisnuit cu colegii de clasa, are preferinte si antipatii, dar nu-s de substanta. Am fost la petrecerile unor colegi cu ocazia zilelor de nastere, copiii s-au distrat, s-au detasat de spatiul scolar si chiar s-au redescoperit.Per total e bine, nu am avut situatii de criza si Oana inca merge la scoala cu bucurie. Poate ca acest lucru conteaza cel mai mult, ca intelege ceea ce i se preda si ca simte si placere in a invata.

8 thoughts on “Clasa a doua

  1. nu o lasa sa se supere pentru calificative. ai mei aveau asteptari mari de la mine si cand am luat primul meu 9 am plans si m-am necajit pentru ca aveam impresia ca e o nota super mica. eu pe copiii mei (cand voi avea) vreau sa-i vad pasionati de ceva si sa se axeze pe ce le place. altfel o sa ajunga ca mine: premianti dar fara nicio idee despre ce vor sa faca pe mai departe.

    • si eu am patit ca tine. am invatat de-am rupt dar n-am stiut sa-mi aleg cariera potrivita. eu vreau sa-si formeze o minte logica si sper sa faca in viata ccea ce i se potriveste cel mai bine. ….

  2. felicitari…
    imi place caietul de aritmetica…
    mi-ar trebui sa invat si eu cu ea… despre punctuatia de la gramatica… si alte regului…
    care sunteti voi in fotorgafie???

    • cum de toti au bluzite albastre… doar ea alba??? ii sta minuanta sa… si se vede o multumire sufleteasca pe chipul ei… este adorabila…

      • pai, drept sa spun, uniforma pp camasa albastra, dar e voie cu cea alba daca este un moment festiv. noi am fost singurele care am considerat ca prima zi a anului scolar este un astfel de moment:)
        multumesc de complimente, Oana este un copil bun:)

  3. Am sheruit postarea ta pe FB
    Parerea mea am expus-o acolo
    “Chiar mamicilor, sunt curioasa cum vi se pare invatamantul primar din ro? Eu m-am uitat prin cartile/caietele cuiva si m-am crucit. In sensul negativ. Parere personala: notiuni multe introduse inutil si prea repede, matematica grea si care nu incurajeaza gandirea logica adica nu pune o baza pe care sa se cladeasca viitoarele operatii complicate…..gresesc?”

    • nu gresesti deloc. le umple mintea cu atatea chestii inutile pe care le vor folosi prea putin in viata. asa cum spuneam, nu vad cu ce ii ajuta sa stie sa stie sa rezolve o problema prin mai multe metode (de ex.). in plus, mi se pare total de-aiurea sa le explici folosirea cratimelor (s-a, sa, s-au, sau….) cand ei abia citesc si nu au notiuni elementare de gramatica. mai bine citeau povesti si fabule cat mai multe iar la mate exercitii care sa le dezvolte perspicacitatea si logica. ce urmeaza de-acum? integrale si ecuatii in clasa a III-a? n-am cuvinte si-mi pare rau ca nimeni autorizat nu se sesizeaza, programa scolara e facuta tot de oameni….

Lasă un răspuns

